رفتن به محتوای اصلی
برند ایمپلنت

بهترین برند ایمپلنت چیست؟

یکی از سوالات و دغدغه های بیماران ایمپلنت این است که بهترین برند ایمپلنت چیست و اینکه چه برند ایمپلنتی برای ما استفاده می شود. در این پست قصد داریم در مورد انواع برندهای ایمپلنت ها و اینکه آیا واقعا برند ایمپلنت مهم است یا خیر صحبت کنیم.

انواع برند ایمپلنت چیست؟

در جهان بیش از 1000 نوع برند ایمپلنت وجود دارد که اکثر آنها شرکت های معتبر بوده و گواهینامه FDA را دریافت کرده اند یعنی اکثر برندهای ایمپلنت مرغوب می باشند.

تفاوت برندهای مختلف در چیست؟

به طور کلی جنس تمام ایمپلنت ها یکسان است و همه ی برندهای ایمپلنت از جنس تیتانیوم می باشد. تیتانیوم دارای انواع درجه بندی می باشد (grade) که گرید ایمپلنت ها نیز یکسان می باشد. آنچه تفاوت دارد سطح تیتانیوم می باشد که شرکت های مختلف سطح فلز تیتانیوم را با روش ها و مواد مختلف آماده سازی می کنند.

ایمپلنت کره ای-ایمپلنت سوییسی-ایمپلنت آمریکایی

در بسیاری از مطب ها و کلنیک ها قیمت و تعرفه ایمپلنت بر اساس کشور سازنده می باشد که این روش کاملا گمراه کننده و اشتباه می باشد. به عنوان مثال برند ایمپلنت SiC یک برند سوییسی می باشد اما به لحاظ کیفیتی درجه ۲ می باشد و حتی از برخی ایمپلنت های کره ای نیز درجه کیفی پایین تری دارد. بنابراین دسته بندی ایمپلنت براساس کشور سازنده کاملا اشتباه می باشد بلکه باید بر اساس درجه کیفی باشد.

بهترین برند ایمپلنت چیست؟

همان طور که گفته شد بهترین مطلق وجود ندارد و اکثر برندهای مطرح در کشور کیفیت و درصد موفقیت بسیار بالایی دارند اما به طور کلی در سطح دنیا برندهای ایمپلنت ITI Strauman محصول کشور سوییس و BioHorizon محصول کشور آمریکا شناخته شده تر هستند.

آیا موفقیت درمان ایمپلنت به برند آن بستگی دارد؟

قطعا خیر- برند ایمپلنت نقش بسیار ناچیزی در موفقیت درمان دارد. مهم ترین عوامل موثر بر موفقیت درمان ایمپلنت کیفیت استخوان چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی یعنی هر چه ابعاد استخوان فک بیشتر باشد و استخوان بیشتری وجود داشته باشد می توان ایمپلنت با ابعاد بزگتر در استخوان فک جاگذاری کرد که عمر آن بیشتر و توانایی تحمل نیروهای بیشتری دارد. عامل مهم دیگر کیفیت و نوع ساخت روکش و پروتز روی ایمپلنت می باشد. اگر بهترین ایمپلنت دائما تحت نیروهای نامناسب جویدن باشد قطعا دچار تحلیل استخوان شده و ایمپلنت به اصطلاح fail می شود. دلیل بسیار مهم دیگر تکنیک جراحی و تجربه جراح می باشد به عنوان مثال شستشو و حفظ دمای پایین حین جراحی ایمپلنت خیلی مهم است و اگر دمای استخوان حین دریل کردن فک از ۴۵ درجه بیشتر شود احتمال جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک به شدت کاهش می یابد.

بنابراین اگر اصول اولیه و طرح درمان صحیح نباشد بهترین برند ایمپلنت نیز شکست میخورد از طرف دیگر اگر استخوان فک شما مناسب و اصول جراحی و ساخت روکش رعایت شود هر برند ایمپلنت معتبری عمر بسیار طولانی و حتی طولانی تر از عمر انسان خواهد داشت.

برند ایمپلنت
برند ایمپلنت

چه موقع برند ایمپلنت مهم است؟

در شرایط ایده آل که استخوان کافی برای ایمپلنت وجود دارد برند ایمپلنت اهمیت ندارد اما در شرایطی که استخوان شما دچار تحلیل شده و نیاز به پیوند استخوان و کارهای جانبی دارد برند ایمپلنت می تواند تا حدودی تاثیر گذار باشد.

انواع برندهای ایمپلنت بازار ایران:

در پایان انواع برندهای ایمپلنت موجود در بازار ایران را برای شما لیست کرده ایم. اما قطعا برندهای ایمپلنت محدود به این لیست نمی باشد و ممکن است هر ساله بر تعداد برندهای ایمپلنت وارداتی اضافه شود:

ITI Strauman: آی تی آی اشترومن همان طور که گفته شد یکی از معروف ترین و مطرح ترین کمپانی ها و مراکز تحقیقاتی در زمینه ساخت ایمپلنت های دندانی می باشد که یک برند سوییسی می باشد.

BioHorizon: همان طور که گفتم بیوهورایزن یکی از شرکتهای مطرح می باشد که محصول کشور آمریکا می باشد.

Zimmer Biomet: زیمر ایمپلنت های برند آمریکایی می باشد.

Dentsply Sirona (Previously Astra Tech) :ایمپلنت سوئدی

IDI: برند ایمپلنت فرانسوی

Xive: برند ایمپلنت آلمانی می باشد

Bego: برندهای ایمپلنت آلمانی می باشد.

ICX: برند ایمپلنت آلمانی می باشد اما در اروپا تاییدیه و مجوز برای فروش ندارد!

SiC: ایمپلنت سوییسی می باشد ولی به لحاظ کیفیت هم رده ی ایمپلنت های کره ای و حتی کمتر از برخی از ایمپلنت های کره ای می باشد.

Dentium Implantium: یکی از برندهای ایمپلنت درجه ۱ ساخت کره جنوبی می باشد.

Dio: دایو یکی از برندهای ایمپلنت معروف و پیشگام در کره جنوبی می باشد.

Megagen: برند ایمپلنت کره جنوبی

Osstem: استم برند ایمپلنت کره جنوبی درجه کیفی بالا.

Dentis: برند ایمپلنت کره ای

سایر برندهای ایمپلنت در ایران Dio, Implantium, Lunar, SNUC, Sewon Medix, Megagen, Osstem, Biotech, Ufit, CSM, Cowellmedi و … نکته مهم در مورد ایمپلنت این است که تاییدیه بهداشت و درمان اروپا و ایران را داشته باشد و کشور سازنده اهمیت چندانی ندارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی


پرسش و پاسخ

guest

0 پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برگشت به بالا
جستجو