رفتن به محتوای اصلی
ارتباط سینوس دهان

باز شدن سینوس حین کشیدن دندان: علت و درمان

یکی از عوارضی که ممکن است حین کشیدن دندان های کرسی بالا اتفاق بیفتد باز شدن سینوس است که در واقع دهان و بینی به هم ارتباط پیدا میکنند باز شدن سینوس است که به آن OroAntral Communication یا به اختصار OAC گفته می شود.

چون سینوس و بینی از طریق یک سوراخ به هم مرتبط هستند بنابراین با باز شدن سینوس در واقع دهان به بینی نیز ارتباط می یابد. در نتیجه وقتی نفس میکشید این ارتباط را حس میکنید یا وقتی مایعات مینوشید ممکن است ورود آن به بینی را کاملا حس کنید یا حتی در موارد شدید مایعاتی که میخورید از بینی بیرون بریزد.

در تمام موارد این حالت نیاز به دارودرمانی دارد. گاهی دارو به تنهایی کافی است ولی گاهی که باز شدگی بزرگ است جراحی نیز لازم است که هر چه سریع تر انجام شود بهتر است.

باز شدن سینوس به دهان
باز شدن سینوس به دهان

جراح بعد از ویزیت شما به شما توصیه می کند که فقط دارو درمانی کافی است یا باید تحت جراحی قرار بگیرید. جراحی معمولا سرپایی و تحت بی حسی موضعی در مطب انجام می گردد. در این پست در مورد دارو درمانی برای باز شدن سینوس فک بالا صحبت می کنیم.

علت باز شدن سینوس حین کشیدن چیست؟

دندان های با ریشه های بلند و متباعد
استخوان فک نازک بین ریشه دندان و فضای سینوس
کشیدن با نیروی زیاد و نامناسب
استفاده از ابزار نامناسب برای کشیدن دندان

علائم باز شدن سینوس چیست؟

مهم ترین علامت باز شدن سینوس ورود هوا به داخل دهان حین دمیدن در بینی می باشد
در موارد شدید و مزمن حین نوشیدن مایعات به داخل بینی می روند

عوارض باز شدن سینوس چیست؟

چون محیط دهان مملو از باکتری های گوناگون است هنگام ایجاد ارتباط سینوس با دهان باکتریها از طریق بزاق و خون با داخل سینوس راه یافته و اولین و مشخص ترین عارضه ایجاد سینوزیت (یا التهاب پوشش سینوس) می باشد
عارضه دیگر ورود محتویات دهان و بینی به داخل یکدیگر است که حس ناخوشایندی ایجاد میکند.

درمان باز شدن سینوس به دهان چیست؟

در موارد که میزان بازشدگی سینوس کوچک است اغلب درمان جراحی لازم نیست و با رعایت مواردی توسط بیمار و مصرف دارو طی ٧-١٠ روز برطرف میشود و باز شدگی بسته خواهد شد.

مواردی که باید توسط بیمار رعایت شود:

با دهان باز عطسه کنید طوریکه فشار داخل بینی زیاد نشود
به هیچ عنوان از نی برای نوشیدن استفاده نکنید چون فشار منفی داخل دهان ایجاد می شود
به هیچ عنوان تف نکنید (نه خون های داخل دهان و نه حین مسواک زدن)
مطلقا تا ١٠ روز نباید سیگار کشید(در صورتی که نمیتوانستید باید یک قطعه گاز استریل بر روی زخم قرار دهید تا در معرض دودسیگار و فشار منفی قرار نگیرد)
داروهایی که برای شما تجویز شده منظم مصرف کنید
بهداشت دهان بسیار دقیق رعایت کنید(تمیز کردن دهان بعد هر وعده غذا و استفاده از دهانشویه آنتی باکتریال)

داروهایی که معمولا تجویز می شود

یک آنتی بیوتیک (معمولا آموکسی سیلین ۵٠٠mg یا کوآموکسی کلاو ۶٢۵mg به صورت هر ٨ ساعت یک عدد) برای مدت ٧ الی ١٠ روز
شربت سودوافدرین ٣٠mg هر ۶ ساعت برای مدت ٣ روز
قطره بینی فنیل افرین ٠.۵% هر ٨ ساعت در هر سوراخ بینی ٣ قطره ریخته شود. (توجه این قطره حداکثر باید سه روز مصرف شود و مصرف طولانی تر اثر آن را معکوس میکند.)
دهانشویه کلرهگزیدین ٠.٢% روزی دوبار دهانشویه شود و بعد از مصرف تا ١ ساعت چیزی نخورید.

درمان باز شدگی سینوس در موارد شدید یا مواردی که ریشه دندان وارد سینوس شود چیست؟

اگر میزان باز شدگی بزرگ باشد (معمولا بزرگتر از ۶-٧ میلی متر) جراحی لازم است. این جراحی سرپایی بوده و تحت بی حسی موضعی انجام می شود که در طی آن معمولا ناحیه باز شدگی تو مخاط گونه، مخاط کام و یا چربی موجود در گونه پوشیده می شود و در مکان مناسب بخیه می شود.
همچنین اگر ریشه دندان یا کل دندان حین کشیدن به داخل سینوس رود حتما نیاز به جراحی دارد که طی آن از همان محل بازشدگی تلاش میشود یا اینکه استخوان یکی از دیواره های سینوس برداشته شده و دندان باقی مانده در سینوس خارج می گردد.

جراحی بعد از باز شدن سینوس هنگام کشیدن دندان

اگر باز شدگی بزرگ باشد لازم است تا ناحیه بازشدگی سینوس با جراحی بسته شود. این جراحی معمولا سرپایی است و تحت بی حسی موضعی در این مرکز قابل انجام می باشد. بهتر است هر چه سریعتر برای جراحی جهت بستن ارتباط سینوس با دهان اقدام کرد زیرا باز ماندن سینوس به داخل دهان باعث بروز عفونت و سینوزیت و به دنبال آن سردرد شدید و گرفتگی بینی و عفونت سینوس می شود.

جراحی ممکن است فقط شامل بستن ناحیه با استفاده از بخیه باشد. به این صورت که با استفاده از دو بخیه کوچک ناحیه باز شدگی سینوس با استفاده از لثه مجاور آن بسته می شود.

بستن ارتباط سینوس دهان با بخیه
بستن ارتباط سینوس دهان با بخیه

گاهی که اندازه باز شدگی بزرگ باشد لازم است تا از چربی ناحیه گونه برای بستن سینوس استفاده کنیم. در این جراحی چربی ناحیه گونه را خارج می کنیم و با استفاده از این چربی ناحیه باز شدن سینوس بسته می شود. معمولا پس از جراحی تورم در ناحیه گونه ایجاد می گردد.

بستن ارتباط سینوس دهان با چربی
بستن ارتباط سینوس دهان با چربی

مراقبت های بعد از جراحی بستن سینوس

بعد از جراحی تا ۲۴ ساعت از کمپرس یخ استفاده کنید. یخ را به مدت ۱۵ دقیقه روی ناحیه گونه بگذارید و ۱۵ دقیقه بردارید. بهتر است یخ را داخل پارچه نازکی بپیچید تا مستقیما با پوست در ارتباط نباشد زیرا می تواند باعث آسیب به پوست شود.

از روز سوم بعد از جراحی بهتر است از کمپرس گرم استفاده کنید تا ورم ناحیه گونه زودتر برطرف شود.

بهتر است تا یک ماه از سیگار کشیدن خودداری کنید زیرا کشیدن سیگار باعث مشکل در ترمیم زخم شده و ممکن است یک مسیر دائمی بین دهان و سینوس شما باقی بماند که به آن فیستول دهانی سینوسی گفته می شود (OAF)

کشیدن قلیان نیز اثر مشابه سیگار دارد.

اگر خواستید عطسه کنید سعی کنید دهان را باز و هوا را از دهان خارج کنید تا فشار زیاد داخل بینی ایجاد نشود.

حداقل تا ۲ هفته برای نوشیدن از نی استفاده نکنید زیرا استفاده از نی باعث فشار منفی در دهان می شود و ممکن است مسیر سینوس به دهان مجددا باز شود

مصرف دهانشویه کلر هگزیدین به ضدعفونی کردن زخم های داخل دهان و نتیجتا بهبود سریعتر زخم ها کمک فراوانی می کند. بهتر تست تا یک هفته روزانه دو مرتبه از دهانشویه استفاده کنید.

3 2 رای ها
امتیازدهی


پرسش و پاسخ

guest

91 پاسخ
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ستاره

سلام وقت بخیر
ممنون میشم منو راهنمایی کنید
برادرم دندان ۷ سمت راست کشیدن هنگام کشیدن دکتر جراح گفتن که سینوس باز شده همون موقع جراحی خون از بینی خارج میشد
دکتر براشون آموکسی سیلین هر ۸ ساعت تجویز کردن و از دکترشون خواهش کردم بخیه بزنن گفتن لازم نداره بخیه بشه به نظر شما زمان بدیم خوب میشه باید چه مراقبت هایی بعدش انجام بدیم ؟

فرزاد

سلام وقت بخیر . من دندان 5 و 6 بالا سمت چپم فقط ریشش باقی مونده بود که توی عکس چندماه پیش علائم عفونت در ریشه دندون شماره 5 بود. دیروز دندان 5 و 6 را کشیدم و همان لحظه پزشک دندون 6 را ایمپلنت کاشت . اما با توجه به اینکه بقیه پزشکان احتمال نیاز به جراحی سینوس دادن و این پزشک خیلی عجله ای و بی دقت و سابقه بد ایمپلنت که امروز فهمیدم نگرانم که به سینوس هام اسیب رسیده باشه و حتی نگرانم ایمپلنت ایرانی بجای کره ای کاشته باشه . من خیلی نگرانم و چطور میتونم از بازنشدن سینوس و تشخیص اینکه برند کره ای استفاده شده مطمن بشم ؟ با عکس opg بگیرم مشخص میشه ؟ضمنا پزشک بسیار بی اخلاق هستن و امکان مشورت با خودشون نیست .لطفا راهنمایی کنید تا دیر نشده اقدامی کنم ممنون

Hamed

سلام ممنون میشم منو راهنمایی کنید.
چندسال پیش به دلیل کیست دندانی بسیار بزرگ در فک بالا وتورم درسقف دهن وترشح از لثه توسط جراح فک وصورت مورد جراحی قرارگرفتم وبابیهوشی دراتاق عمل کیست وچهاتااز دندوناموخارج کردن بعد از عمل هم سقف دهنم تورم داشت وهم ترشح قط نمی شد ودرباره که پیش دکتر مربوطه میرفتم میگفت برو خودش خوب میشه یه دوسه سالی گذشت خوب نشد هیچی در لثه بالا یه زائده از جایی که ترشح ایجاد میشد به وجود اومدوتواین چندسال به پزشکان زیادی مراجعه کردم تااینکه دوسه ماه پیش دوباره جراحی کردم وجواب پاتولوژی در هر دوعمل هم کیست عفونی تشخیص داده شداین کیست اینقدبزرگ بود که به داخل دماغ رسیده بود وبعد جراحی یه حفره بزرگ بین دهان ودماغ ایجادشده که به دلیل از بین رفتن بخشی از استخوان فک بایه چیزایی مثل کاغذپرکردولی پودر استخان نریخت گفت باعث عفونت میشه حالا محبت کنید منو راهنمایی کنیدبااین حفره چیکار کنم؟ واینکه همه دندونامو درست کردم امکان دوباره برگشتن این کیست وتورم وترشح واون زائده دوباه هست؟وبارعایت کردن کامل بهداشت دهان چه کار دیگه ای باید انجام بدم ?

عسل

سلام
۴ روز پیش دندان هفت سمت راسترو جراحی کردن صورتم ب شدت ورم کرده و درد دارم آب نمک که قرقره میکنم از سوراخ بینیم میریزه بیرون نمیدونم پزشکم حینجراحی دندان متوجه شدند که سینوس آسیب دیده یا خیر الان بعد چار روز هنوز درد دارم آنتی بیوتیک و دهان شویه استفاده میکنم سرم و گلوم سمت جراحی و چشمم هم احساس درد دارم
دکتر به من نگفتند فین نکنم یا فشار وارد نکنمتمام علائم پارگی سینوس رو دارم
آیا درمان میشه

محمد

سلام من یه هفته پیش دندون ۶ فک بالا چپ رو کشیدیم که حین کشیدن سینوس منو دکتر کانل باز کرده بود اون لحظه هم هی دماغ منو میگرفت میفگت فین کن منم نمیدونستم قضیه از چه قراره
بعدشم یه عکس گرفت گفت برو هیچی جا نمونده نه قرصی نه توصیه ای هیچی اصن نگفت فین نکن سیگار نکش. منم اوندم بیرون سیگار روشن کردم کشیدیم دیدیم وقتی سیگار میکشم از تو سوارخ دندونم هوا میاد تو نمیدونستم چی شده خلاصه بعد یکی دور احساس کردم دیگه هوا نمیاد تو ولی باز سیگار و فین کردن اینا رو هم میکردم نمیدونستم ک بعد دیدیم فکم درد میکنه عفونی شده خودم گفتم اون ک قرص نداد بزار خودم قرص چرکش خوشکن بخورم اموکسی سیلین ازیترومایسین مترانیدازول میخوروم مسکن اب نمک هم قرقه میکردم که یه شب محکم قرقه کردم و احساس کردم دوباره سواخر دندونم واشه و هوا میاد ولی خفیف تر از قبل بعد اوندم تو اینترنت خوندم فهمیدم که جی شده و نباید این کارو میکردم خلاصه قضیه سینوس رو فهمیدم. الانم سوال من اینکه ایا دوباره سینوسم بسته میشه یا نه؟
و به توصبه واسه دکتر های عزیزی که تازه کارن من اونجا اونی ک وقت میاد گفت متخصص نداریم این دکتر عمومی عیب نداره منم چون خیلی عحله داشتم کلی کار داشتم گفتم عیب نداره بلاخره اینا هم بیاد بهشون میدون داد دیگه ولی عزیز من چرا کاری میکنید که مروم کلا بهتون اعتماد نکن چرا درسته جوونید تازه کار باید بهتون ی میدون هم داده شه که دستتون راه بیفته ولی خوب عزیز من تو که میدونستی سینوس من وا شده میدونستی که نباید چ کار های انحام ندم چرا نگفتییییی به قرص نگفتی من بخورم یه توصبه خالییییی نکردی بگی سیگار نکش فین نکن خودت تازه کاری زبونت هم کار نمیکنه حرفم نمیتونی بزنی؟؟؟؟

سارا

سلام من ۴ روزه دندون ۶ بالا رو کشیدم، از همون شب اول درد داشتم تا الان که خیلی بیشتر شده، گوش درد، گلو درد، چشم درد، سردرد، آبریزش و گرفتگی گلو و بینی و تب و لرز، جای دندونمم درد میکنه، اینا علایم باز شدن سینوس هست؟! چیکار باید بکنم؟؟

سارا

اینم یادم رفت بگم که موقع کشیدن دندان، دکتر خیلی فشار می‌آورد و دندون رو طی دوبار در اورد

محمدمهدی

سلام من یک هفته پیش دندانهای ۶ و ۷ بالا رو کشیدم درواقع دندان نبودن ریشه پوسیده بودن روشون هم لثه گرفته بود.دکتر خیلی با سختی و زور زیاد تیکه تیکه درشون اورد. دو سه روز اول تب و لرز داشتم با تجویز خودم اموکسی سیلین خوردم تب و لرز قطع شد و درد هم شدید دارم فقط با مسکن ارومه اما یه اتفاق عجیب اینکه علائم سینوس رو ندارم و وقتی دماغم رو میگیرم و داخل دماغ میدمم هیچ حبابی نمیاد اما برعکس وقتی داخل دهانم هوا رو پر میکنم و میدمم یا وقتی با دهان بسته یهویی بخندم جای دندونها شدیدا درد میگیره و کلی حباب ریز حس میکنم ازش خارج میشه.
ایا سینوس من باز شده؟😞

آخرین ویرایش 10 ماه قبل توسط محمدمهدی
سعید

سلام من دو ماه پیش ۳ تا دندان آخر بالا رو کشیدم و بخاطر همین یک حفره باز شد که پزشک مثلاً با بخیه بسته بود بعد از یک ماه مجبور شدم مجدداً به پزشک متخصص جراحی دیگر مراجعه کردم و بعد از دو ساعت جراحی و بخیه کردن و رعایت دستورات پزشک باز هم حفره باز است و هوا و مایعات و …. بین دهان و بینیم رد و بدل می‌شود میترسم باز هم برای سومین بار جراحی کنم و همچنان باز بماند، موندم چکار کنم.

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط سعید
امیر محمد

سلام وقتت بخیر دندون عقل بالارو کشیدم سینوسی هست
موقع استفادا از دهان شو،محلول وارد مجرای بینی تنفسی میشه که خیلی اذیت کنندس چیکار باید کرد؟
ممنونم

حمید

سلام
دو روزه دندان ۴ رو کشیدم دهانم کمی تلخ شده دکتر برای کشیدن فشار زیادی به فک من وارد کرد نگران سوراخ شدگی سینوس هستم لطفا راهنمایی بفرمایید .تشکر

میرزایی

سلام وقت بخیرمن حدود۳هفته پیش عقل بالاسمت راست روکشیدم که درسینوس بود
ازهمون موقع بینی سمت راستم کیب شده وبعدازتخلیه یکم خون داره نیازی هست به دکترمراجعه کنم؟؟؟

سید هدایت الله

سلام و عرض ادب خدمت شما

من یه هفته قبل دندون مولار دوم فک بالا سمت چپمو کشیدم سینوسم باز شد پزشک گفت اشکال نداره فرداش از خواب بیدار شدم حس کردم سینوس بسته شده الان یه هفته میگذره موقع غذا خوردن حس کردم دوباره سینوسم دوباره باز شد بنظرتون چی کاری کنم

مینامیراب

باسلام یک هفته هست دندان۵بالاجراحی شده حفره ایجاد شد باژل و بخیه بستن اما ژل افتاد بعدازسه روز درد بسیار شدیدی در کل فک دارم که فقط با دیکلوفناک اونم دوتا اروم میشه چکارکنم بچه شیر میدم و درد دارم حفره هنوز بسته نشده و هواردو بدل میشه

علی

باسلام ودرود خدمت شما
امروز مادرم سه تا دندون جلو فک بالا روکشیدن _بعدکه اومدیم خونه تو این ۷/۸ ساعت دوسه مرتبه _چند قطره خون از دوتا بینیشم اومده (تا ده قطره هم اومده) بعد خودشم فوری قطع شده _الان من نگرانم که آیا به سینوس ربطی داره یا نه؟ در ضمن مادرم قرص فشار هم مصرف میکنه
خیلی خیلی ممنون میشم که راهنماییم بکنید

پیمان

سلام وخسته نباشین من دندون شماره ۳ و ۱۴ خودمو به فاصله چهار روز کندم سینوس هامم باز نشد ولی اول ۱۴ رو کندم یه حالت سر درد و چشم درد یکطرفه داشتم الان که ۳ رو کندم واقعا چشم درد و سردرد سینوسی دارم این طبیعیه؟

مهلا

سلام مامانم دندان عقل ریشه در سینوس کشیدن و دکتر بخیه زده فک و گونه ورم کرده آموکسی کلاو هم هر ۸ ساعت میخورن بعد دو روز شقیقه هم ورم کرده این طبیعی است

اعظم حسین پور

سلام چند روز قبل از عید من هم دندونمو جراحی کردن و سینوس باز شده رو بستن، ولی چون به دسته ی پنی سیلینها حساسیت دارم از آنتی بیوتیک ضعیف تر استفاده کردم، متأسفانه سینوس های صورتم ملتهب و دردناک شدن و حتی موقع تنفس بینیم کیپ میشه و پیشانیم و صورتم و جای دندونم درد میکنه😓 ممنون میشم اگه راهنماییم کنید 🙏🏻

اعظم حسین پور

باتشکر از راهنماییتون

وحید

سلام هزینه جراحی چقدر شد؟

پریا

سلام وقت بخیر من دو روز پیش دندان عقل نهفته فک بالام رو کشیدم ، جراح فک گفتن که تا ۹۰ درصد احتمال داره که سینوس هباز بشه میخواستم بدونم باز شدن سینوس فقط در حین جراحی اتفاق میفته یا بعد از جراحی هم امکان باز شدن سینوس هست؟؟

مجید منصوری

سلام بزرگوار من ۲۰سال پیش دندان خودم را کشیدم و سینوسم در ناحیه چپ بالا باز شد همان موقع اقدام کردم جراحی کردم بستمش الان بیست سال است که کافیه سرم رادر حمام بشورم بیام بیرون خیلی سریع سینوسم عفونت می کنه و سردرد من رو داغون کرده هیچ دارویی استفاده نمی کنم چیکار کنم؟

مهسا

سلام وقت بخیر ، هزینه کشیدن دندان و جراحی بستن سینوس ندودا چقدر هیت ؟

Parrrrr

تقریبا دو ماه پیش دندون عقلمو کشیدم الان دندون مجاورش هم لق شده و کلا نمیتونم چیزی با اون طرف بخورم چیکار کنم؟!

ح.ث

سلام و وقت بخیر.. من ۵ روز پیش دندان عقل فک بالامو جراحی کردم و راه سینوسم باز شد…متخصصم گفت تا دوهفته فین نکن بسته میشه و بخیه زد… الان ۵ روزه سرگیجه خیلی شدیدی دارم.. این سرگیجه طبیعیه؟

امیر

سلام طبیعیه

ی.ف

سلام شما خوب شدین؟؟؟

ح.ث

سلام و وقت بخیر.. من ۵ روز پیش دندون عقل فک بالامو جراحی کردم و راه سینوسم باز شد.. متخصصم گفتش که تا دوهفته فین نکنم و خودش بسته میشه بخیه زد.. الان ۵ روزه سرگیجه شدید دارم… این سرگیجه طبیعیه؟

فتحی

با سلام. چند ماه پیش روکش دندان ۵ فک بالا بهمراه پین کنده شد و من بعد چند روز مراجعه کردم به چسباندن روکش. الان سینوس همون سمت عفونت کرده و با مصرف انتی بیوتیک هم بهتر نمیشه. ایا ممکنه بخاطر اینکه چند روز بدون روکش بوده دندونم سینوسم عفونت کرده باشه؟

Arvin

سلام خسته نباشید من حدود ۲۰ روز پیش برای عصب کشی دندان ۶ بالا سمت چپ به کلینیک مراجعه کردم که متاسفانه هنگام عصب کشی سینوس پاره شد و دکتر هم از هیپو خالص استفاده کردن که باعث خونریزی بینی از سمت چپ شروع شد که به پزشک مراجعه کردم و انتی بیوتیک و مترو و قطره رو تجویز کردن الان بعد از گذشت ۲۰ روز بازم مخاط بینیم همراه خون هستش متشکرم راهنماییم کنید

امیر

سلام من ۲۱ روز هست دندان ۴,۵,۶ بالا را کشیدم سینوسم باز شده بود الان پر شده ولی هنوز به کلی نه ولی درد من از روز اول هنوز تمام نشده ۳ وعده مسکن و آموکسی میخورم ۲۱ روز هست قرص میخورم آیا این درد طبیعیست؟

...

سلام ده روز پیش عصب کشی دندان پنجم و ششم انجام دادم شب گونه هام شروع به خارش و ورم کرد حالا وقتی سرم را پایین میندازم یه مایع زرد رنگ از بینیم با فشار خارج میشود و در ناحیه حلق و گوش خارش دام.آیا احتمال سوراخش شدن سینوس وجود دارد و راهنمایی کنید که چکار کنم.ممنون

حوریه همدانی

بخشید مثل اینکه این مطلب را هم قبلا نوشته بودم وفرستاده بودم 😖

حوریه همدانی

سلام من هم چند سال پیش عمل بستن سینوس را انجام دادم مثل دوست دیگری که نوشته بودند من هم پلک چشمم افتادگی پیدا کرده وسوراخ بینی همان سمتی که عمل کردم کمی بزرگتر از آن یکی شده است .

محسن

وقتی سینوس بازه بهتره با دهن نفس بکشیم یا با دماغ؟

محسن

سلام.هنگام دراوردن دندون هفت سینوسم پاره شده،که متاسفانه دکتر متوجه نشد و خودم فرداش متوجه شدم،رادیوگرافی گرفتم رفتم پیش دکتر،بدون اینکه معاینه کنه گفت چیز خاصی نیست و خوب میشه و اموکسی کلاو تجویز کرد،خودم شربت و قطره فنیل و دهانشوی را گرفتم و استفاده میکتم،صبح که بیدار میشم دهنم خیلی تلخه،ایا بخاطره استفاده قطره یا دهانشوی قبل از خوابه یا بدلیل وجود عفونته؟(خودم حس میکنم سینوسم بسته شده،مثل قبل که داخل دهنم اب قرقره میکنم ب سمت دماغ نمیره)

Sara

سلام
حدودا ۴ روز پیش دندان عقل فک بالام سمت چپ رو که نهفته بود جراحی کردم که به شدت سخت بود و یک ساعت طول کشید حین جراحی سینوسم سوراخ شد که همونجا دکتر ترمیم کرد حالا درد شدید در ناحیه فک دارم اصلا نمیتونم غذا بخورم و یه وقتایی بینیم شروع به درد شدید میکنه و همچنان لپم ورم داره!!! آیا با اینکه آنتی بیوتیک و قطره بینی و مسکن مصرف میکنم بازم وجود این درد طبیعیه؟؟!؟ قراره تا چند وقت طول بکشه

علیخانی

سلام وقتتون بخیر من دندان عقل و دندان ۷ رو کشیدم و سینوس ها باز شد و جراحی انجام داد دکترم الان تقریبا یک ماه میشه ولی بعضی روزها سر درد شدید دارم و احساس میکنم بینیم کیپ میشه میتونه از عوارض این جراحی باشه؟؟؟

راضیه

سلام من دندان ۶رو کشیدم الان عفونت داره ولثم جوش زده و شبا عفونتش میره تو گلوم میتونه از علائم باز شدن سینوس باشه?باید چیکار کنم

آرزو عیدی

سلام
من نزدیک سه ماه است دندان بالا شماره ۷ رو که خارج از ردیف بود و باعث پوسیدگی دندان عقل شده بود رو به توصیه پزشک کشیدم .هنوز جاش خالیه و هوا رفت وآمد میکنه و حتی آب که توی دهنم نگه میدارم از بینی خارج میشه دکتر معاینه کرد گفت چیزی نیست اگر هم باشه خودش بسته میشه هیچ دارویی هم نداد ..هنوز مشکلم حل نشده ..آیا برای مراجعه دیر شده چکار باید بکنم؟

محمد

سلام
۲روره دندان ششم سمت چپ رو کشیدم پنبه رو برداشتم دیدم نفس میکشم هوا میاد(همون روز تو ابن سابت دارو هایی رو که گفته بودین تهیه کردم.دکترم چیزی واسم‌ننوشت اصلا چیزی واسه عفونت نگفت)روز بعدش دیدم وقتی نفش میکشم چیزی نیست.بیشتر دقت کردم دیدم که پر شده.روز بعدش وقتی میخواستم آب قل قل کنم دیدم از تو دماغم یه خورده آب زرد رنگ
اومد. ممکنه عفونت بوده باشه؟ این و باید به دکتر حلق و بینی مراجعه کنم؟!

حوریه همدانی

سلام من ۴سال پیش این جراحی را انجام دادم دکتر گفت که ممکن است عوارضی داشته باشد .الان چشم چپم کمی پلکش افتادگی پیدا کرده همینطور احساس می کنم سوراخ بینی ام هم کمی بزرگتر از دیگری شده است .نمی دانم آیا چاره ای دارد یا نه؟

عارف میرزابیگی

سلام
من برای درمان ریشه از فکم عکس گرفتم و ب دندانپزشکی مراجعه کردم و حفره خالی بالا سمت چپ دندان شیش ک ب عصب رسیده بود دیده شد تشخیص دندانپزشکم سینوس بود فرق بین سینوس و کیست چیست و چطوری سینوس درمان میشود باید جراحی شود؟

بردیا

سلام
من زمانی که شب یه سمت چپ صورتم میخوابم درد شدید در ناحیه چپ صورتم شروع میشه و در دندون ۶ بالا سمت چپ جمع میشه.با اینکه این دندون عصب کشی شده اما حس میکنم میخواد از جا کنده شه. دکتر دندان پزشک و مغز اعصاب و گوش و بینی مراجع کردم اما تشخیصی ندادن.فقط یک نفر گفت ریشه دندون در سینوسه.ابا ممکن است دلیل درد من این مورد باشد و راه درمان چیست.با تشکر

دکتر شیرازی

ممکنه درمان اندوتون مناسب نباشه.و هنوز عفونت داشته باشید.به متخصص اندو یا دکتر دیگه دندانپزشک مراجعه کنید

محی الدین عبدی

با عرض سلام بنده حدود یه ماه پیش دندان عقلو کشیدم ولی بعد یه ماه هنوز جاش بازه به یه دکتر مراجعه کردم که بعد رادیولوژی گفت که یه دندون توسینوس هست ولی بحثم اینه که برای عمل شش میلیون خواست خدایی منم ندارم کسی اطلاعاتی داره کمکم کنه اهل اشنویه هستم ازتوابع آذربایجانغربی ۰۹۱۴۹۴۷۶۳۰۳
ثواب داره کسی بتونم راهنمایم کنه

شهره

سلام وقتتون بخیر
تقریبا یک هفته ی پیش دندون بالا مو کشیدم ولی هر روز دردش بدتر میشه ، عکس هم انداختم چیزی نمونده و زخمم داره بسته میشه ، تب و لرز دارم و هیچ مسکنی آرومم نمیکنه ، نفس که میکشم مخصوصا هوای سرد دردم بیشتر میشه ، به نظر شما میتونه شکستگی سینوس باشه ؟

دکتر شیرازی

ممکنه دندون دیگه ای مشکل داره و تب و لرز هم میتونه علت دیگه ای جز مساله این دندونتون باشه

علیرضا

سلام خسته نباشید سینوس من هم حین جراحی باز شد و دکتر با چربی گونه اونو پوشوند و بخید زد.الان بعد از ۳ روز هنوزم سرمو پایین میگیرم خون از دماغم میاد.نرماله بنظرتون؟دارو هم فقط آموکسی کلاو داده با مسکن.مرسی از راهنماییتون.

شهره

سلام جراحی کردین با چربی گونتون بستین اوکی شد ؟راه سینوستون بسته شد یا دوباره جراحی کردین؟

طیب

سلام وخسته نباشید من چند ماهه که دندونام رو کشیدم و مصنوعی گذاشتم ولی سینوس سمت راستم باز شده و هوا رفت و آمد میکنه نمیدونم پیش کدوم دکتر ببرم و هزینش چقدر میشه ؟لطفا راهنماییم کنین

محمد رضا قربانی از قم

با سلام وخسته نباشید من همین مشکل به صورت شدید برام پیش اومده و خیلی داره منو عذاب میده از عمل کردن میترسم و نمیدونم پیش کدوم دکتر برم چون میگن کار هر کسی نیست در ضمن در مورد عوارض این بیماری هیچ مطلبی نگذاشته بودید متشکرم

برگشت به بالا
جستجو