رفتن به محتوای اصلی
ارتودنسی قبل جراحی

نکات ارتودنسی قبل جراحی فک

خیلی از افراد دوست دارند ارتودنسی یا جراحی را به تنهایی انجام دهند تا هم هزینه کمی بکنند و هم زودتر به شکل ایده آل برسند. اما در اکثر موارد در صورت وجود ناهنجاری فک درمان ارتودنسی قبل جراحی فک لازم است. درمان ارتودنسی قبل جراحی فک معمولا ۱ الی ۲ سال طول می کشد.
اما حقیقت اینکه در موارد وجود ناهنجاری فک و دندانها هر دو درمان ارتودنسی و جراحی به صورت ترکیبی لازم است.

آیا همیشه ارتودنسی قبل جراحی فک لازم است؟

تقریبا میتوان گفت بله. زیرا وقتی جراحی در اتاق عمل فک بالا و پایین را نسبت به هم جابجا میکند اگر ارتودنسی انجام نشده باشد دندانها به خوبی روی هم جفت و جور نشده و هم امکان بازگشت نتیجه جراحی وجود دارد و هم اینکه عملکرد مناسب جویدن به دست نمی آید. در نتیجه در ۹۹ درصد موارد انجام ارتودنسی قبل جراحی فک لازم است.

آیا میشود بدون ارتودنسی جراحی فک انجام داد؟

فقط در موارد بسیار محدود (شاید کمتر از ۱ درصد موارد). که حتی در این موارد نیز اگر درمان ارتودنسی قبل جراحی انجام شود نتیجه بهتر خواهد بود.

توالی درمان ارتودنسی و جراحی فک چگونه است؟

ابتدا درمان ارتودنسی به مدت حدود ۱ سال نزد متخصص ارتودنسی شروع میشود. سپس ایشان به شما میگویند آماده جراحی هستید.

سپس جراحی نزد متخصص جراح فک انجام میشود.
نهایتا بعد جراحی مجددا ارتودنسی به مدت حدود ۶ تا ۹ ماه ادامه پیدا کرده و درمان شما به طور کامل تکمیل خواهد شد.

چه زمانی فقط ارتودنسی بدون جراحی فک لازم است؟

اگر مشکل فقط دندانی باشد و خود اسکلت فک طبیعی باشد تنها درمان ارتودنسی لازم است اما در صورتی که ساختار فک ها مشکل داشته باشد، پزشک، به ارتودنسی همراه با جراحی فک می پردازد. ارتودنسی و جراحی فک، فقط به زیبایی فرد کمک نمی کند بلکه در عمل بلع غذا، پیشگیری از مشکلات معده و صحبت کردن فرد تاثیر گذار است و در واقع عملی درمانی و در عین حال زیبایی است.

به طور کلی درمان در افرادی که مشکلات دندان و فک دارند بدین صورت است که ابتدا درمان ارتودنسی برای بیمار انجام می شود تا دندان هایش مرتب شود و رابطه مناسبی بین دندان های بالا و پایین شکل بگیرد و سپس در اتاق عمل، جراحی فک صورت می گیرد.
بعد از عمل جراحی، مرحله ی نهایی درمان ارتودنسی انجام می شود. این درمان حدود ۶ تا ٩ ماه طول می کشد. درواقع ارتودنسی اول، برای رفع مشکلات دندان ها و منظم کردن آن ها خواهد بود که پیش نیاز یک جراحی موفق است و ارتودنسی دوم، برای هماهنگی بیشتر دو فک جراحی شده و تثبیت درمان جراحی، به کار برده می شود.

5 1 رای
امتیازدهی


پرسش و پاسخ

guest

0 پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برگشت به بالا
جستجو