رفتن به محتوای اصلی
بیحسی لب پایین

آسیب عصب و بی حسی لب بعد از ایمپلنت

سوال یکی از مخاطبین:
بعد از ایمپلنت لب پایین سمت چپ  بیحس میباشد البته پیچ آن درآوره شد ولی هنوز مشکل باقی هست چه باید بکنم؟

یکی از عوارض ناخوشایند بعد از قرار دادن ایمپلنت احساس بی حسی، گزگز و کرخی در نواحی لب پایین و چانه می باشد. بی حسی لب بعد از ایمپلنت میتواند به دلیل تحت فشار قرار گرفتن عصب به دلیل نزدیکی ایمپلنت با عصب فک تحتانی باشد یا در مواردی به دلیل آسیب مستقیم عصب با دریل یا با خود ایمپلنت باشد.

بی حسی لب بعد از ایمپلنت، جراحی دندان عقل، بی حسی لب بعد کاشت دندان و بی حسی لب بعد جراحی فک ممکن است همگی به دلیل آسیب به عصب فک ایجاد شود.

پاسخ به سوالات رایج در مورد بی حسی لب و چانه بعد از قرار دادن ایمپلنت:

آیا حس ناحیه لب بعد از ایمپلنت به حالت طبیعی بر میگردد؟

اگر عصب مستقیما تحت آسیب قرار نگرفته باشد یعنی به دلیل نزدیکی ایمپلنت با آن تحت فشار باشد اغلب این حالت برطرف میشود. ولی گاهی لازم است ایمپلنت خارج شود.
اگر عصب آسیب جدی دیده باشد مثلا به طور کامل قطع شده باشد احتمال برگشت حس آن کمتر است اما در این حالت هم شانس برگشت حس طبیعی وجود دارد.

چه مدت طول میکشد تا بیحسی لب و چانه بعد از کاشت دندان برطرف شود؟

متغیر است. گاهی دو هفته و گاهی تا یکسال طول میکشد.
متاسفانه اگر بعد یکسال حس ناحیه لب و چانه برنگردد احتمال برگشت حس کاهش می یابد و ممکن است بی حسی دائمی باشد.

بیحسی لب پایین و چانه
بیحسی لب پایین و چانه

آیا ممکن است بی حسی لب بعد از ایمپلنت دائمی باشد؟

متاسفانه بله اینکه بی حسی ناحیه لب و چانه موقتی باشد یا دائمی به میزان آسیب عصب بستگی دارد. ولی حین جراحی با رعایت فاصله مناسب تا عصب ریسک آسیب به عصب حسی لب و چانه به صفر میرسد.

آیا در ایجاد بی حسی لب بعد از کاشت دندان جراح مقصر است؟

در بعضی موارد بلی. ولی گاهی حتی با رعایت فاصله ایمن از عصب و رعایت اصول ممکن است عوارض ناخواسته ایجاد شود.

اگر بی حسی لب و چانه ایجاد شد چه کنیم برطرف شود؟

گاهی لازم است ایمپلنت به طور کامل خارج گردد.
مصرف داروهای ضد التهاب قوی مثل دگزامتازون بلافاصله بعد و یا کمی قبل از عمل
مصرف داروهای حاوی ویتامین B. مثل قرص ویتامین B١٢ و آمپول نوروبیون. زیرا ویتامین B به ترمیم بهتر عصب کمک میکند.
ماساژ و تحریک مداوم نواحی که بی حس هستن به برگشت حس کمک میکند.
استفاده از لیزر برای تحریک عصب که ممکن است به درجاتی باعث بهبود شود.

5 1 رای
امتیازدهی


پرسش و پاسخ

guest

20 پاسخ
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا پایدار

براثر اشتباه فاحش دندانپزشک درکاشت ۲ ایمپلت(مشهود درعکسopg) فکپایین دچار عفونت وتوده شده وبا جراحی مجددا هر۲ ایمپلنت را بازکرده نهایتا پس ازمدتهاتحمل درد وعکسcbct به جراح فک وصورت ارجاع داده، باتوجه به خطای قطعی دندانپزشک (مستند باعکسها)آیامرجعی برای رسیدگی وشکایت وجود دارد وباید چه کنم؟

صفا

سه روز بعد از مرحله اول ایمپلنت درد شدیدی در ناحیه فک و دندانهای مجاور حس میکنم و بعد از 5 روز نیمی از لب پایین و فک بی حس شده دلیل چیست و بعد از چه مدت مشکل رفع میشود؟

علیزاده

سلام من ۱۰روز هست جراحی ایمپلنت تو فک بالا انجام دادم لب بالام بی ی حس هست چیکار کنم

زهرانژاداکبری

سلام وقتتون بخیر
من سال ۸۹ پایه ایمپلنت رو گذاشتم وبی حسی وگزگز هنوز ادامه داره یک دوره دارو مصرف کردم وتغییری نکردم پزشکم گف یک سال بهش استراحت بده بعد دندون رو بزارم
منتها بی حسی وسنگینی برطرف نشده …لطفا راهنمایی بکنید واقعیتش از ادامه ی درمان منصرف شدم وامیدی ندارم لطفا راهنمایی کنید ممکنه باعث افتادگی و فلج صورتم بشه یانه وایابا توچه به اینکه بیش از ۳سال گذشته قابل درمان هست؟
ممنون از پاسخ.ویی

گوهر کیانپور

ده ماهه پیش سمت راست دهانم دندان ۶ پایین پایه ی ایمپلنت گذاشتم
این مدت توی لبم و چانه ام احساس درد و کرخی و تورم دارم

محمد

سلاک‌۸ماهه که دوتادندان سمت راست پایه ایمپنلت گذاشتم ولی بی حس وگزگزمیکنه علت چیست

محمد

سلام من یک شب دندان درد شدیدی داشتم و از اسپری لیدوکایین بسیار استفاده کردم روز بعد دیدم چانه ام و پوست آن حالت سوزن سوزن شدن و بی خسی دارد که گاهی تا لپ صورتم کشیده می شود دکتر برای من آمپول پنی سیلین ۸۰۰۰ ۴ تا نوشت و ۴ تا هم نوروبین زدم ولی این بی حسی پس از ۳ هفته برنگشته خواستم بدانم چه اتفاقی برلی من افتاده دکتر دندان خرابم را درست کرده اما این حس برنگشته ، همچنین این قسمت بی حس یکباره خارش میگیرد و انگار یک چیز سفت ته استخوان فکم دقیقا زیر آن دندان خراب هست خواستم بدانم چه اتفاقی افتاده و چاره چیست ؟ ممنونم

ماریا

سلام من پارسال ایمپلنت فک پایین انجام دادم دندان اسیاب سمت چپ چند روز بعد جراحی سرو گردنم درد گرفت و تبو لرز کردم و به شدت فشارم افتاد و سرم شروع به سوت کشیدن کردن بعد از یک هفته صدای سوت سمت راست قطع شد و فقط سمت جراحی سوت میکشید سه تا متخصص گوش رفتم تست عصب گوش و تست شنوایی سنجی و ام ار ای گوش میانی و داخلی انجام دادم هر سه دکتر گفتن گوشت سالمه ، دو تا دکتر فک رفتم ام ار ای مفصل فک انجام دادم گفتن که موقع جرحی ایمپلنت به فکت فشار وارد شده و هر دو داروی ضد التهاب دادن و یه سری توضیحات که زیاد دهنتو باز نکن و … دردای فک و سرو گردنم کم شد الانم اگر بی احتیاطی کنم درد میگیره اما این سوت یک ساله با منه سوال من اینه این سوت از مفصله یا به عصب فکم اسیبی وارد شده و ایا راه درمانی هست ؟ چون این صدا بیشتر اذیتم میکنه

trackback

[…] فک پایین ایجاد می شود. یک علت شایع آن نزدیکی ایمپلنت به عصب فکی تحتانی است که وقتی با فشار بسته می شود باعث ایجاد فشار […]

کامران

با سلام
حدود ۸۰ روز پیش بعد از ایمپانت ۲ دندان آسیاب سمت چپ فک پایین لب احساس بی حسی و گزگز کردن و همینطور درد در دندان های نیش بوجود اومد که بعد از این دکتر دندانپژشک یکی از ایمپلنت ها را به سختی بیرون آورد و در این مدت آمپول دگزامتازن و قرص های ویتامین استفاده کردم ولی تغییری در بی حسی و درد خفیف دندان پیش بوجود نیامد
۱- ینظر شما آیا متخصص عصب شناس می تواند کاری انجام دهد و اگر امکان اش است پیش چه متخصصی برای اینکار مراجعه کنم
۲- دندانپژشک پیشنهتاد عصب کشی دندان پیش را داده است آیا می تواند در درد دندان موثر باشد شما چه پیشنهادی دارید

Ali

سلام من دو ساله که چانه لبم بی حسه هر کاری گفتند انجام دادم لیزر درمانی وقرص وامپول فایده ای نداره تنها راه حلش شکایت از این دکترهای بی مسولیته که دیگری رو بدبخت نکنند اگر نه هروز به اماری از این فبیل مواجه میشیم

مهدیون

سلام..زنده باشی ..یک پزشک ناشی درمانگاه فرهنگیان زنجان همین بالارو سرمن آورده و همین باید شکایت کرد ..تاازهرراه رسیده باجان مردم بازی نکند.

برگشت به بالا
جستجو