رفتن به محتوای اصلی
عفونت ایمپلنت

نکاتی در مورد عفونت ایمپلنت دندان

عفونت ایمپلنت

یکی از درمان های جدید دندانپزشکی برای جایگزینی دندان های از دست رفته ایمپلنت های دندانی می باشد. این درمان در اکثر موارد کاملا موفق و بدون اشکال می باشد اما مانند هر درمان دیگری گاهی عوارضی برای ایمپلنت ممکن است پیش بیاید. یکی از عوارض ایمپلنت که ممکن است ایجاد شود عفونت و التهاب اطراف ایمپلنت می باشد.

عفونت اطراف ایمپلنت چه علایمی دارد؟

عفونت ایمپلنت معمولا به صورت قرمزی، تورم و در موارد پیشرفته ترشح چرک و تحلیل استخوان و لثه اطراف ایمپلنت بروز می کند.

اگر عفونت آنقدر گسترش یابد که باعث تحلیل کامل استخوان اطراف ایمپلنت شود باعث لقی ایمپلنت شده و نهایتا باید ایمپلنت خارج گردد.

تحلیل استخوان ایمپلنت
تحلیل استخوان ایمپلنت

علت ایجاد عفونت ایمپلنت چیست؟

علل مختلفی می توانند باعث التهاب و عفونت ایمپلنت شوند. بیماری دیابت یکی از شایعترین علل مستعد کننده عفونت ایمپلنت می باشد. کشیدن سیگار به خصوص بعد جلسه جراحی نیز به شدت احتمال ایجاد التهاب و عفونت ایمپلنت و تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت می گردد.

یکی دیگر از علل می تواند تنظیم نبودن روکش ایمپلنت باشد. اگر پس از اتمام درمان ایمپلنت و تحویل روکش حس کردید روکش ایمپلنت بلند می باشد حتما پزشک خود را مطلع کنید زیرا ضربه های طولانی مدت باعث ایجاد التهاب لثه اطراف ایمپلنت، تحلیل استخوان و نهایتا عفونت ناحیه می گردد.

از علل دیگر عفونت ایمپلنت عدم مصرف صحیح آنتی بیوتیک ها می باشد. ایمپلنت یک جسم خارجی است که در بدن کار گذاشته می شود و به همین دلیل باید حتما پس از جلسه جراحی، آنتی بیوتیک ها و داروهایی که پزشک برای شما تجویز می نماید به طور منظرم و کامل مصرف کنید.

درمان عفونت ایمپلنت چیست؟

بستگی به درجه پیشرفت عفونت اطراف ایمپلنت دارد. در موارد خفیف که فقط لثه اطراف ایمپلنت درگیر است اصطلاحا به آن پری موکوزیت (peri-mucositis) گفته می شود. در این حالت طبق توصیه پزشک مصرف آنتی بیوتیک، دهانشویه و احتمالا شستشوی اطراف ایمپلنت کفایت می کند.

در مراحل پیشرفته تر که استخوان اطراف ایمپلنت دچار درجاتی از تحلیل شده است که به آن پری ایمپلنتیت (peri-implantitis) گفته می شود؛ درمان ممکن است علاوه بر آنتی بیوتیک نیازمند جراحی جهت تمیز کردن و شستشوی کامل اطراف ایمپلنت، جراحی جهت پیوند استخوان اطراف ایمپلنت باشد.

در موارد بسیار شدید ممکن است ایمپلنت به طور کامل خارج گردد که در این حالت باید پس از گذشت حداقل ۲ تا ۳ ماه مجددا جهت جراحی ایمپلنت اقدام کنید.

درمان های خانگی عفونت ایمپلنت چیست؟

بهتر است هر مشکلی برای ایمپلنت شما به وجود می آید در اولین فرصت به پزشک خود مراجعه فرمایید. اما برای عفونت اطراف ایمپلنت علاوه بر توصیه های پزشک باید در منزل از دهانشویه کلرهگزیدین دو بار در روز استفاده فرمایید. همچنین مسواک زدن اطراف ایمپلنت و کشیدن نخ اطراف ایمپلنت برای جلوگیری از تجمع جرم و پلاک ضروری می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی


پرسش و پاسخ

guest

0 پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برگشت به بالا
جستجو