رفتن به محتوای اصلی

چیزهایی که باید در مورد جراحی حذف چربی زیر گونه (باکال فت) بدانیم

یکی از جراحی هایی که برای کانتورینگ و زاویه دهی صورت انجام میشود جراحی خارج کردن چربی گونه است که نام های دیگر این جراحی خروج باکال فت (buccal fat removal) یا بیشکتومی می باشد.

باکال فت (چربی زیر گونه) چیست؟

در تمام افراد مقداری چربی در ناحیه زیر گونه وجود دارد که میزان آن بسته به وزن و نژاد افراد متفاوت است. در برخی افراد مقدار این چربی حداقل است ولی در بعضی افراد ممکن است تا ۱۰ سی سی چربی در هر طرف وجود داشته باشد.

تاثیر رژیم غذایی روی باکال فت (چربی زیر گونه)

چربی ناحیه گونه یا همان باکال فت معمولا به رژیم غذایی مقاوم است و با کاهش و افزایش وزن اندک تغییری نمیکند ولی افزایش یا کاهش وزن شدید باعث افزایش یا کاهش میزان چربی باکال می شود. ولی به طور کلی رژیم گرفتن تاثیر زیادی روی کاهش چربی باکال نمی شود.

جراحی چربی زیر گونه (باکال فت) به چه کسانی توصیه می شود؟

معمولا کسانی که صورت گرد و عرض بیشتر دارند از جراحی باکال فت سود می برند. کسانی که تمایل دارند صورت آنها زاویه دار شود و ناحیه گونه آنها برجسته تر دیده شود هم کاندید مناسبی برای جراحی چربی گونه هستند. از سوی دیگر این جراحی به افراد با صورت لاغر و استخوانی و کشیده با عرض صورت کم توصیه نمی شود.

تاثیر جراحی چربی باکال در صورت

جراحی باکال فت (بیشکتومی) باعث زاویه دار شدن صورت می شود زیرا بعد از این جراحی ناحیه گونه برجسته تر به نظر می رسد. به همین دلیل این جراحی به کسانی که تمایل دارند صورت زاویه دار و گونه برجسته داشته باشند توصیه می شود.

انجام جراحی باکال فت چگونه است

این جراحی تحت بی حسی موضعی در مطب انجام می شود و نیاز به بیهوشی و بستری بیمارستان ندارد. تاثیر جراحی روی صورت بلافاصله قابل رویت است و بیمار چند ساعت بعد از جراحی می تواند به کارهای روزمره بپردازد. دوره نقاهت جراحی حداقل است. جراحی باکال فت از داخل دهان انجام می شود و یک برش کوچک ۲ سانتی متری از داخل دهان ایجاد میشود. این برش با تیغ یا لیزر کم توان انجام می شود و هیچ گونه اثری بعد از یک هفته از برش وجود ندارد.

توصیه های بعد از جراحی باکال فت

توصیه می شود بعد از جراحی حذف چربی باکال تا یکی دو روز فعالیت شدید بدنی مانند ورزشهای سنگین پرهیز شود. آنتی بیوتیک و مسکن تا حداقل چند روز لازم است. احتمال ورم بعد از جراحی وجود دارد و به همین دلیل توصیه می شود تا ۲۴ ساعت بعد جراحی از پک یخ روی صورت استفاده شود. توصیه می شود تا یک هفته بعد جراحی از دهانشویه روزی دو مرتبه استفاده شود.

عوارض جراحی باکال فت

این جراحی جز جراحی های کم عارضه محسوب می شود و معمولا بدون عارضه بعد از جراحی بهبود پیدا می کند. در موارد بسیار نادر احتمال آسیب به عصب صورت و یا آسیب به مجرای بزاقی وجود دارد. جهت به صفر رساندن احتمال عوارض جراحی باکال فت باید توسط متخصص جراحی فک و صورت انجام شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی


پرسش و پاسخ

guest

0 پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برگشت به بالا
جستجو