رفتن به محتوای اصلی
باقی ماندن ریشه دندان در لثه

مشکلات باقی ماندن ریشه دندان در لثه

یکی از شایعترین مشکلات پس از کشیدن دندان احتمال باقی ماندن ریشه دندان در لثه و فک می باشد. علت شکستن ریشه دندان حین کشیدن متفاوت می باشد. دندانهایی که قبلا عصب کشی شده و روکش شده اند احتمال بالاتری برای شکستن دارند و همچنین دندانهای با ریشه بلند و ریشه های کج و نازک هم ممکن است حین کشیدن دچار شکستگی شوند. مشکلات باقی ماندن ریشه چیست؟

علت شکستن ریشه دندان و باقی ماندن دندان در لثه

همان طور که قبلا گفته شد علل شکستن ریشه دندان شامل:

  • دندان های قبلا عصب کشی شده و دارای روکش
  • دندان های با تاج به شدت پوسیده
  • دندان های با ریشه بلند و نازک و کج
  • نیروی نامناسب حین کشیدن دندان

گاهی یک یا همه موارد بالا باعث باقی ماندن ریشه دندان در لثه می شود.

ریشه باقیمانده
باقی ماندن ریشه دندان در لثه

مشکلات باقی ماندن ریشه دندان در لثه و فک

اگر ریشه دندان در لثه و فک بشکند و باقی بماند احتمال ایجاد درد و عفونت و تورم در کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد. بهتر است ریشه دندان که در لثه و فک باقی مانده خارج شود تا از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری شود. برای خارج کردن ریشه باقیمانده در لثه و فک باید به جراح فک و صورت مراجعه کند زیرا در اکثر موارد نیاز به جراحی برای خارج کردن ریشه باقیمانده در لثه وجود دارد.

آیا باقی ماندن ریشه در لثه خطرناک است؟

در اکثر موارد بهتر است ریشه باقی مانده در لثه و فک خارج شود زیرا احتمال ایجاد درد و تورم و عفونت وجود دارد. گاهی ریشه دندان خیلی عمیق است و نیاز به جراحی برای خارج کردن دارد ولی گاهی بدون جراحی هم می توان ریشه باقی مانده در لثه را خارج کرد. اگر ریشه باقیمانده در لثه و فک خیلی کوچک باشد وعفونت نداشته باشد و خیلی عمیق باشد میتوان ریشه باقیمانده در لثه و فک را خارج نکرد. در این موارد باید تا یک هفته آنتی بیوتیک مصرف شود و در اکثر موارد لثه بدون ایجاد مشکل ترمیم پیدا می کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی


پرسش و پاسخ

guest

0 پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برگشت به بالا
جستجو