رفتن به محتوای اصلی
افتادگی پلک بعد بوتاکس

درمان قطعی افتادگی پلک بعد تزریق بوتاکس

یکی از عوارض شایع تزریق بوتاکس ناحیه پیشانی افتادگی پلک می باشد که می تواند برای فرد بسیار نگران کننده باشد. افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس در واقع شایعترین عارضه می باشد و اگر هنگام تزریق دقت کافی صورت نگیرد و یا دستورات بعد از تزریق به درستی رعایت نشود می تواند باعث افتادگی پلک شود.

علت افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس

بوتاکس در واقع یک نوع سم است که باعث فلچ شدن عضله می شود. وقتی بوتاکس به یک ناحیه تزریق می شود تا شعاع حدود یک سانتی متر پخش شده و بافت های عضله های اطراف را فلج می کند. اگر به هر دلیلی بوتاکس تزریق شده در ناحیه پیشانی به ناحیه پلک بالا گسترش پیدا کند باعث فلج شدن عضله پلک بالا شده و در نتیجه این عضله نمی تواند پلک را باز کند و باعث افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس می شود. دو علت اصلی افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس شامل:

  • تزریق نزدیک به عضله پلک بالا: اگر تزریق کننده دقت کافی به خرج ندهد و تزریق در نزدیکی پلک بالا انجام شود
  • پخش شدن بیش از اندازه بوتاکس تزریق شده: بعد از تزریق بوتاکس به هیچ عنوان نباید ناحیه تزریق شده را ماساژ دهید زیرا این کار باعث ورود بوتاکس به عضله بالابرنده پلک شده و این عضله را فلج می کند.
افتادگی پلک بعد بوتاکس
افتادگی پلک بعد بوتاکس

درمان افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس

اول از همه باید بدانید که افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس تقریبا همیشه موقتی است و از دو هفته الی سه ماه ممکن است باقی بماند. اما دائمی نمی باشد بنابراین نباید زیاد نگران باشید. درمان های گفته شده برای افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس باعث کم شدن دوره بهبودی می شوند و هیچ کدام درمان فوری نیستند. درمان اصلی برای افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس شامل:

  • قطره آپراکلونیدین (ApraClonidine): این قطره چشمی باعث تحریک عضله بالا برنده پلک شده و حدود دو میلی متر میزان باز شدن پلک را در مودت کوتاهی افزایش می دهد. متاسفانه در حال حاضر این قطره در بازار دارویی ایران کمیاب و گران قیمت است اما امیدواریم که این قطره به زودی در دسترس همه قرار گیرد.
  • استفاده از کمپرس گرم: کمپرس گرم (به صورت حوله گرم و یا کمپرس گرم دارای محفظه آب جوش) باعث افزایش جریان خون ناحیه پلک فوقانی می شود و در نتیجه افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس زودتر برطرف می شود.

همان طور که در بالاتر گفته شد درمان های فوق باعث کاهش زمان افتادگی پلک می شوند. به عنوان مثال اگر بدون درمان رفع افتادگی پلک بعد از بوتاکس یک ماه طول بکشد با درمانهای فوق این زمان به دو هفته کاهش می یابد. پس به طور کلی درمان اصلی رفع افتادگی پلک بعد بوتاکس گذر زمان است. باید توجه داشته باشید که این عارضه تقریبا همیشه موقتی است و طی دو هفته تا دو ما برطرف خواهد شد.

2.5 2 رای ها
امتیازدهی


پرسش و پاسخ

guest

2 پاسخ
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم

آقای خداداد عزیزی توی تبلیغات از مردم دعوت می‌کنه ک ب این کلینیک بیان و مطمئنم باشه که تا اضی بیرون نمیرم خیلی دوست دارم عکسمو بفرستم و آقای عزیزی ببینن آقای فوتبالیست چه به کلینیک زیبایی

مریم

سلام
من تزریق بوتاکس انجام دادم و بعدش زیر دست دکترم تشنج کردم و چشم راستم پتوز کرده واین‌چشمم کوچک شده
بهتر که جا نیافته تو مانیم فوتبالیست شاهرودی واقع در سعادت آباد این اتفاق افتاد
الان نمیتونم از خونه بیرون برم به خاطر بهم ریختن چهرم و هر روز در حال گریه کردنم نمیدونم چیکار کنم

برگشت به بالا
جستجو