رفتن به محتوای اصلی
جراحی سینوس لیفت کاشت دندان

جراحی سینوس لیفت چیست؟+فیلم جراحی سینوس لیفت

امروزه ایمپلنت بهترین راه برای جایگزینی دندانهای از دست رفته می باشد. گاهی برای انجام این جراحی سینوس لیفت لازم است. ایمپلنت یا همان کاشت دندان کاملا وابسته به استخوان فک می باشد زیرا پیچ ایمپلنت که در واقع پایه ی دندان می باشد درون استخوان قرار میگیرد به همین علت هر چه وضعیت استخوان فک بهتر باشد می توان کاشت دندان بهتری انجام داد و درمان ایمپلنت انجام شده مطمئن تر خواهد بود.

سینوس چیست؟

در صورت ما فضاهای خالی متععدی داخل استخوان صورت وجود دارد که باعث رزونانس صدا، سبک شدن وزن سر و همچنین ضربه گیری هنگام وارد شدن ضربه شدید به صورت می شوند. هر چه سن انسان بالاتر می رود این فضاهای خالی که به آن ها سینوس گفته می شود بزرگتر می شود. همچنین با کشیدن دندان های کرسی فک بالا سینوس ها شروع می کنند به بزرگتر شدن. برای مثال در افراد مسن بی دندان سینوس کاملا بزرگ شده اند.

جراحی سینوس لیفت کاشت دندان
جراحی سینوس لیفت کاشت دندان

جراحی سینوس لیفت چیست؟

در جراحی در واقع سینوسی که بزرگ شده با استفاده از مواد پیوند استخوان مجددا کوچک می شود و به این ترتیب فضای کافی برای کاشت دندان به وجود می آید. در طی این جراحی مواد پیوند استخوان داخل سینوس بیمار قرار داده می شود. گاهی می تواند هم زمان با جراحی سینوس لیفت عمل کاشت ایمپلنت را انجام داد اما گاهی لازم است بعد از جراحی چهار تا شش ماه صبر کرد و سپس کاشت ایمپلنت را انجام داد.

عوارض جراحی

جراحی سینوس لیفت هیچ عارضه بلند مدتی ندارد. عوارض کوتاه مدت شامل تورم صورت می باشد که معمولا چهار روز بعد از جراحی از بین می رود. این جراحی از داخل دهان انجام می شود و هیچ گونه زخمی مشاهده نمی شود.

هزینه جراحی سینوس لیفت چقدر است؟

هزینه جراحی بسته به وسعت جراحی و میزان مواد پیوندی مورد نیاز متغیر است و در حال حاضر (اردیبهشت ۱۴۰۱) حدود ۴ تا ۸ میلیون تومان می باشد.

فیلم جراحی سینوس لیفت

0 0 رای ها
امتیازدهی


پرسش و پاسخ

guest

0 پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برگشت به بالا
جستجو