رفتن به محتوای اصلی
ایمپلنت دندان

چیزهایی که در مورد طول عمر ایمپلنت دندان باید بدانید؟

بسیاری از بیماران که نیاز به کاشت دندان پیدا میکنند این سوال را مطرح می کنند که طول عمر ایمپلنت چند سال است. امروز بهترین راه برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده از ایمپلنت های دندانی یا همان کاشت دندان است. در روش کاشت دندان، ما می توانیم دندان های از دست رفته را بلافاصله بعد از کشیدن دندان یا چندین سال بعد از کشیده شدن دندان بازسازی کرد. مزیت روش کاشت دندان این است که به دندان های مجاور هیچ آسیبی وارد نمی شود.

طول عمر ایمپلنت دندان کاشت شده چند سال است؟

خوشبختانه موفقیت دندان ایمپلنت شده بسیار بالا است و با مواد و تجهیزات امروزی دندان های ایمپلنت شده بالای ۹۹ درصد است. گرچه مواردی مثل کشیدن سیگار زیاد ویا بیماری قند خون می تواند باعث ریسک جوش نخوردن ایمپلنت بشوند ولی در افراد سالم احتمال پس زدن ایمپلنت دندان بسیار نادر است. وقتی جلسات ایمپلنت دندانی کاشته شده به فک جوش بخورد میتوان روی پایه ی ایمپلنت دندان کاشت شده روکش دندان را قرار داد که زمان جوش خوردن پایه ایمپلنت دندان معمولا بین ۳ تا ۶ ماه است. بعد از گذاشتن روکش روی پایه ایمپلنت کاشته شده شما می توانید از دندان کاشته شده مانند یک دندان طبیعی استفاده کنید. با پیشرفتهای زیادی که در درمان های ایمپلنت دندان به دست آمده است می توان طول عمر بسیار بالایی برای ایمپلنتهایی که با موفقیت به فک جوش می خورند انتظار داشت. در اکثر موارد طول عمر ایمپلنت دندان کاشته شده چند ده سال می باشد. در صورت مراقبت مناسب از دندان کاشته شده معمولا طول عمر دندان ایمپلنت شده بیش از ۲۰ تا ۳۰ سال می باشد. اگر چه گاهی ممکن است به دلایل مختلف از جمله رعایت نکردن بهداشت و عفونت دندان ایمپلنت شده و یا اعمال فشار زیاد روی دندان کاشته شده طول عمر ایمپلنت کاهش پیدا کند اما اگر دستوراتی که جراح شما بعد از ایمپلنت دندان به شما می گوید رعایت کنید طول عمر دندان کاشته بسیار بالا و مادام العمر خواهد بود.

طول عمر ایمپلنت دندان چند سال است؟
طول عمر ایمپلنت دندان چند سال است؟

اگر ایمپلنت دندان بعد از چند سال به مشکل خورد چه باید کرد؟

مشکلاتی که ممکن است بعد از چند سال سرویس برای دندان ایمپلنت شده ایجاد شود به چندین حالت تقسیم می شود. گاهی مشکلاتی برای روکش ایمپلنت دندان ایجاد می شود مثل شکستن روکش ایمپلنت یا افتادن روکش ایمپلنت دندان و یا شل شدن روکش دندان کاشته شده. در این موارد رفع مشکل معمولا ساده است و طی یک وگاهی دو جلسه می توان مشکل را حل کرد. اگر مشکل ایجاد شده مانند لقی ایمپلنت دندان مربوط به پایه کاشته شده در فک باشد در این صورت ممکن است لازم باشد کاشت دندان مجددا انجام شود البته بروز چنین حالتی بسیار بعید است و معمولا به دلیل رعایت نکردن بهداشت و عفونت دندان کاشته شده و یا فشار زیاد روی دندان کاشته شده ایجاد می شود. به طور خلاصه در شرایط خوب و در صورت رعایت بهداشت مناسب و تمیز نگه داشتن دهان و دندان معمولا هیچ مشکلی برای دندان کاشته شده ایجاد نمی شود و دندان ایمپلنت شده تا آخر عمر برای شما کار خواهد کرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی


پرسش و پاسخ

guest

0 پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برگشت به بالا
جستجو