رفتن به محتوای اصلی
استخوان فک مندیبل

چیزهایی که باید از پیوند استخوان لگن به فک بدانید

امروزه ایمپلنت های دندانی بهترین روش برای جایگزینی دندانهای از دست رفته می باشد. در گذشته در مواردی که تمامی دندان ها از دست میرفت راهی به جز استفاده از دست دندان متحرک وجود نداشت اما امروزه با استفاده از روش کاشت دندان می توان تمامی دندانهای از دست رفته را به صورت ثابت و مشابه دندانهای طبیعی بازسازی کرد. گاهی پیوند استخوان لگن به فک ناگزیر است زیرا در روش کاشت دندان، استخوان فک بسیار مهم است زیرا ایمپلنتهای دندانی داخل استخوان کار گذاشته می شوند. در افرادی که سالهای زیادی از کشیدن دندان می گذرد و یا در افراد با استخوانهای ضعیف ممکن است نتوان کاشت دندان را به سادگی انجام داد. اما با پیشرفتهایی که امروزه صورت گرفته است امکان کاشت دندان در تمام افراد امکان پذیر است.

چه زمان نیاز به پیوند لگن به فک وجود دارد؟

دوران نقاهت و میزان بستری در بیمارستان بعد از جراحی پیوند استخوان لگن به فک

پس از انجام جراحی پیوند استخوان لگن به فک معمولا نیاز به دو تا سه روز بستری در بیمارستان وجود دارد‌. پس از جراحی لازم است تا یک هفته الی ده روز از انجام فعالیت های بدنی سنگین و ورزش پرهیز کنید. معمولا بعد از گذشت یک ماه امکان برگشتن به فعالیتهای روزمره و ورزش و پیاده روی طولانی وجود دارد.

عوارض جراحی پیوند استخوان لگن به فک چیست

عوارض شایع که تقریبا در همه بیماران ایجاد می شود شامل تورم صورت تا چهار روز الی یک هفته، کبودی جزیی و محل زخم به طول تقریبا ۳ سانتی متر در ناحیه لگن، ناراحتی و درد مختصر حین پیاده روی در یک هفته اول. هیچ کدام از عوارضی که در بالا ذکر شد جزو عوارض جدی نیستند و معمولا طی چند روز تا چند هفته بهبود پیدا می کنند. پس از جراحی پیوند استخوان لگن به فک رعایت بهداشت بسیار مهم است. به خصوص طی دو هفته اول بعد از جراحی زمانی که هنوز بخیه در دهان وجود دارد باید بعد از خوردن غذا دهان را شستشو دهید و آنتی بیوتیک و داروهایی که توسط پزشک شما تجویز می شود استفاده کنید تا از ایجاد عفونت پیشگیری شود. بعد از این جراحی نیاز به چند جلسه ویزیت وجود دارد.

استخوان لگن و فک چه مدت بعد پیوند بهبود می یابد؟

پس از انجام جراحی پیوند استخوان لگن به فک معمولا ۶ ماه زمان لازم است تا استخوان پیوند شده جوش بخورد و فک آماده ی دریافت ایمپلنت شود. استخوان لگن هم طی این مدت ترمیم می شود.

3.5 2 رای ها
امتیازدهی


پرسش و پاسخ

guest

0 پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برگشت به بالا
جستجو