رفتن به محتوای اصلی
دو راهی جراحی فک

دو راهی. جراحی فک بکنم یا نکنم؟

جراحی فک از یک طرف تاثیر بسیار زیاد و چشمگیری در ظاهر و اعتماد به نفس دارد و از طرف دیگر سختی هایی دارد که باعث شده بسیاری از افراد با ناهنجاری های فک و صورت در زمینه اقدام به عمل جراحی مردد باشند.

فک پایین بیرون زده و جلو آمده چهره ای خشن و ناراحت به صورت می دهد و می تواند در روابط فرد، آینده شغلی و اعتماد به نفس اثر مهمی داشته باشد. چانه عقب رفته یا لبخند لثه ای شدید همگی مشکلات صورتی هستند که صرفا با جراحی درمان می شوند و فرد با این مشکلات اگر بخواهد صورتی نرمال داشته باشد چاره ای جز جراحی فک ندارد.

بهترین زمان انجام جراحی فک بلافاصله پس از اتمام سن رشدی است اما جراحی فک در هر سنی قابل انجام است و در هر سنی بهتر شدن ظاهر صورت و افزایش زیبایی اثرات مثبت خود را بر زندگی و اعتماد به نفس فرد خواهد گذاشت. در مورد دوراهی اینکه جراحی فک بکنم یا نکنم باید دو نکته را در نظر داشت:

بالاخره جراحی فک بکنم یا نه؟

اول اینکه عوارض بعد از عمل جراحی فک نسبت به بقیه جراحی های زیبایی صورت بیشتر است مثلا گاهی لازم است به مدت یک ماه دهان کاملا بسته بماند، کاهش وزن، تورم صورت تا چند ماه، احساس بی حسی در لبها و چانه تا چند ماه و… از شایعترین عوارض بعد عمل هستند.
اما نکته دیگر اینکه خوشبختانه تقریبا تمام این عوارض موقتی هستند یعنی شما تا چند هفته باید سختی را تحمل کنید و بعد از آن با صورتی کاملا متفاوت و جدید در جامعه و جمع خانواده و دوستان ظاهر خواهید شد.
بنابراین به طور کلی اگر تحمل گذراندن عوارض موقتی بعد عمل را دارید و واقعا از شکل فک خود ناراضی هستید توصیه میکنم عمل بکنید.

دو راهی جراحی فک
دو راهی جراحی فک

اما اگر با شکل صورت و ناهنجاری فکی خود کنار آمده اید و حس میکنید توانایی تحمل عوارض ذکر شده را ندارید بهتر است به روال قبلی زندگی خود ادامه دهید.

0 0 رای ها
امتیازدهی


پرسش و پاسخ

guest

0 پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برگشت به بالا
جستجو