رفتن به محتوای اصلی
عکس استخوان فک بعد کشیدن دندان

عکس استخوان فک بعد کشیدن دندان

گاهی بعد از کشیدن دندان با زبان تیزی یا سفتی حس می شود. خیلی از بیماران حس می کنند که این یک ریشه باقیمانده از دندان است در حالیکه اکثر موارد استخوان فک است. دندان داخل استخوان فک قرار گرفته که به آن ساکت دندان گفته می شود. بعد از کشیدن دندان این ساکت با زبان قابل لمس می شود. عکس استخوان فک بعد کشیدن دندان به تشخیص این حالت کمک می کند. اگر شما چنین احساسی دارید بهتر است به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا با گرفتن عکس رادیوگرافی و معاینه تشخیص دقیق بدهد.

عکس استخوان فک بعد کشیدن دندان
استخوان فک بعد کشیدن دندان

اگر بعد از کشیدن داخل دهان خود قسمت سفیدی در محل دندان کشیده شده مشاهده میکنید نگران نباشید این کاملا طبیعی است. در محل دندان کشیده شده حین ترمیم لایه ی سفید رنگی تشکیل می شود که به مرور زمان و با ترمیم کامل لثه از بین می رود.

عکس استخوان فک بعد از کشیدن دندان

در تصویر زیر عکس محل کشیده شدن دندان داخل دهان دیده می شود. در روزهای اول خونریزی مختصر از ناحیه طبیعی است. در روزهای بعد یک لایه سفید رنگ مشاهده می شود و بعد از حدود چهار هفته لثه ترمیم می شود. اگر سفتی یا تیزی استخوان فک با زبان حس می شود طبیعی است و با گذشت زمان با لثه پر می شود و این تیزی نشان دهنده ی ریشه باقیمانده در استخوان فک نمی باشد. اگر شک به باقی ماندن ریشه وجود دارد بهتر است عکس رادیوگرافی تهیه شود.

عکس استخوان فک بعد کشیدن دندان
عکس استخوان فک بعد کشیدن دندان

ترمیم کامل لثه بعد از کشیدن چقدر طول می کشد؟

پر شدن کامل لثه حداقل 4 هفته طول می کشد. معمولا 2 الی 3 روز اول بعد از کشیدن دندان خونریزی مختصر از ناحیه طبیعی است و بعد از آن طی چند هفته یک لایه سفید رنگ روی ناحیه ی دندان کشیده شده تشکیل می شود.

4 1 رای
امتیازدهی


پرسش و پاسخ

guest

0 پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برگشت به بالا
جستجو