رفتن به محتوای اصلی
ایمپلنت

در گذشته زمانی که هنوز کاشت دندان رایج نبود، بی دندانی یک معضل بزرگ محسوب می شد و زمانی که دندان کشیده میشد جایگزینی آن غیر ممکن بود. در گذشته از دو روش برای جایگزین کردن دندان از دست رفته استفاده می شد که امروزه با پیشرفتهای زیاد در زمینه ایمپلنت دندان هر دو روش تقریبا منسوخ شده و یا در موارد محدودی استفاده می شود:

  1. استفاده از پروتزهای متحرک (دندان مصنوعی قابل درآوردن)
  2. استفاده از بریج

دندان های مصنوعی متحرک

روش اول و قدیمی تر استفاده از پروتزهای متحرک دندان است. که در این روش دندان یا دندان های از دست رفته روی یک صفحه از جنس آکریل می چسبد. و این صفحه با استفاده از قلاب به سایر دندان های گیر میکند. عیب اصلی این روش متحرک بودن آن است یعنی دندان ها ثابت نیستند و با خوردن غذاهای سفت و چسبنده حرکت میکنند و هر چه تعداد دندان های از دست رفته بیشتر باشد گیر و ثبات دندان مصنوعی کمتر است و بیشتر حرکت میکند. ایراد اصلی دیگر این نوع دندان مصنوعی آسیب به دندان های مجاور است زیرا این قلاب ها در حین لق زدن دندان مصنوعی به دندان های مجاور آسیب میزنند و همچنین گیر غذایی زیر این دندان های مصنوعی باعث پوسیده شدن دندان های مجاور می شود.

دندان مصنوعی متحرک
دندان مصنوعی متحرک

بریج (روکش های به هم چسبیده)

روش دیگر جایگزین کردن دندان از دست رفته استفاده از بریج است. در این روش دندان های مجاور ناحیه بی دندانی باید روکش شوند و روکش دندان کشیده شده به این روکش ها می چسبد. این روش نیز با آمدن ایمپلنت های دندانی تا حدود زیادی منسوخ شده است. عیب اصلی این روش این است که دندان های دیگر به شدت آسیب میبینند زیرا برای روکش کردن دندان باید تا حد زیادی تراش داده شود. و همچنین دندانهایی که روکش می شوند بیشتر مستعد پوسیدگی هستند و بعد از چند سال ناحیه بی دندانی بیشتر می شود. عیب دیگر این روش هزینه آن است زیرا شما برای جایگزین کردن یک دندان باید سه دندان را روکش کنید.

بریج دندان
بریج دندان

با گسترش استفاده از ایمپلنت های دندانی و پیشرفت چشمگیر در این زمینه در سال های اخیر امروزه بهترین و با دوام ترین روش جایگزینی دندانهای کشیده شده کاشت دندان است. کاشت دندان می تواند برای جایگزینی یک یا تمام دندانها استفاده شود. با پیشرفت های زیاد در این زمینه امروزه موفقیت ایمپلنت های دندان بیشتر از ۹۹ درصد می باشد. در ایمپلنت لند ما با استفاده از به روز ترین تکنولوژی و دانش می توانیم دندانهای از دست رفته را با بالاترین طول عمر مجددا کاشت کنیم.

کاشت دندان چگونه انجام می شود؟

کاشت دندان از صفر تا صد معمولا در چهار یا پنج جلسه انجام می شود که در شکل زیر می بینید.

مرحله اول کاشت دندان: مشاوره و ویزیت

در روش کاشت دندان در مرحله اول مشاوره و ویزیت به صورت آنلاین و یا حضوری انجام میشود‌

مرحله دوم: کاشت دندان

در این مرحله در یک جلسه عمل کاشت دندان تحت بی حسی موضعی انجام می شود. این جراحی با یک برش بسیار کوچک و یا بدون برش و با تکنیک پانچ انجام می شود. این مرحله بدون درد می باشد و تحت بی حسی موضعی انجام میشود. بیماران ما در ایمپلنت لند هیچ ناراحتی حین کار حس نمیکنند و بعد از کار هم حداقل دوران نقاهت را سپری می کنند

مرحله سوم: دوران ترمیم

در این مرحله که بین چهار هفته تا چهار ماه طول میکشد، پایه ی ایمپلنت کاشته شده در فک به استخوان فک جوش می خورد. طی این دوران معمولا بهتر است فشاری به پایه ی ایمپلنت وارد نشود و به همین دلیل روکش روی دندان قرار نمیگیرد. میزان دوره ترمیم بستگی به عوامل مختلفی دارد. مثل کیفیت استخوان و سن و …

مرحله چهارم: قالبگیری و ساخت روکش ایمپلنت

در این مرحله پایه ی کاشته شده کاملا مستحکم شده است و از روی این پایه قالبگیری انجام می شود تا روکش ایمپلنت متناسب با قوس فکی شما ساخته شود. رنگ و فرم روکش ایمپلنت کاملا شخصی سازی می شود و متناسب با رنگ سایر دندان ها ساخته می شود تا کاملا طبیعی و زیبا به نظر برسد.

مرحله نهایی: تحویل روکش ایمپلنت

در آخرین جلسه روکش ایمپلنت ساخته شده در دهان شما تنظیم می شود و با چسب های مخصوص روی پایه ی کاشته شده قرار میگیرد. و بعد از گذشت تنها چند دقیقه شما میتوانید از دندان خود مانند یک دندان طبیعی بدون هیچ گونه نگرانی استفاده کنید.

مراحل انجام ایمپلنت دندان
مراحل انجام ایمپلنت دندان

در ایمپلنت لند از چه ایمپلنت هایی استفاده می شود؟

امروزه طیف گسترده ای از ایمپلنت های دندانی توسط شرکت های مختلف در دنیا تولید می شوند که با توجه با پیشرفت های زیاد در زمینه کاشت دندان کیفیت اکثر آنها قابل قبول می باشد. مهمترین کشورهای تولید کننده ایمپلنت امروزه کره جنوبی، آمریکا، سوییس و آلمان می باشند. ما در ایمپلنت لند متناسب با کیفیت و وضعیت هر بیمار بهترین گزینه را به بیماران پیشنهاد می دهیم تا با خیالی آسوده و فارغ از نگرانی کاشت دندان را از صفر تا صد به برترین متخصصین بسپارند.

SWISS MADE TECHNOLOGY

ایمپلنت های با تکنولوژی سوییس و آمریکا

برترین برندهای ایمپلنت آلمانی و کره جنوبی

انواع برندهای ایمپلنت های رایج در ایران و جهان

برند ایمپلنتکشور سازنده
SIC سوییس
ITI Straumanسوییس
Begoآلمان
ICXآلمان
Zimmerآلمان
Biohorizonآمریکا
Intralockآمریکا
DIOکره جنوبی
Osstemکره جنوبی
Dentium Implantiumکره جنوبی
Megagenکره جنوبی
Biotemکره جنوبی
Dentisکره جنوبی
Sewon Medixکره جنوبی
CMIکره جنوبی
Snuconeکره جنوبی
Lunaکره جنوبی
Charumکره جنوبی
Tixusایتالیا
MIBفرانسه
Neodentبرزیل
برندهای معروف و رایج ایمپلنت در ایران وجهان

آیا ایمپلنت های کاشته شده در ایمپلنت لند دارای ضمانت می باشند؟

بلی. تمامی ایمپلنت های استفاده شده در این مرکز از معتبرترین ایمپلنت های مورد استفاده در جهان می باشند و دارای گارانتی از سوی شرکت سازنده می باشند. به این معنی که در صورت بروز مشکل برای ایمپلنت به صورت کاملا رایگان خدمات آن انجام می شود.

99/9 % موفقیت ایمپلنت ها

بالاترین میزان موفقیت ایمپلنت طبق انجمن دندانپزشکی ADA

سطح ایمپلنت در جوش خوردن آن به استخوان بسیار حایز اهمیت است. در واقع تفاوت انواع مختلف برندهای ایمپلنت در آماده سازی سطح آنها است. بعد از اینکه پیچ ایمپلنت توسط دستگاه های CNC تولید شد، سطح آن با استفاده از مواد و تکنولوژی های مختلف آماده سازی می شود که باعث افزایش کیفیت جوش خوردن استخوان به ایمپلنت می شود. ما در این مرکز درمانی همیشه از ایمپلنت هایی استفاده میکنیم که با بالاترین تکنولوژی و کیفیت آماده سازی سطحی شده اند. امروزه SLA بهترین روش های آماده سازی سطح ایمپلنت هستند که برندهای مطرح همگی از این روش برای افزایش جوش خوردن پایه ی ایمپلنت به استخوان فک می شوند.

SLACTIVE Implant Surface

موارد کاربرد ایمپلنت های دندانی:

در مواردی که یک یا چند دندان قبلا کشیده شده باشد یا دندان به دلیل تخریب شدید کشیدنی شده باشد کاشت دندان بهترین گزینه برای جایگزینی است.

  • جایگزینی یک دندان
  • جایگزینی چند دندان
  • جایگزینی کل فک (بی دندانی کامل)

جایگزینی یک دندان با ایمپلنت

ایمپلنت یک دندان
ایمپلنت یک دندان

در این موارد بهترین روش همیشه کاشت دندان است. زیرا به دندان های مجاور هیچ آسیبی وارد نمی شود. ظاهر دندان بسیار طبیعی و زیبا است و دندان کاملا محکم در جای خود قرار گرفته و هر چیزی میتوانید بخورید. در حال حاضر استاندارد طلایی برای جایگزینی دندان از دست رفته کاشت دندان می باشد.

جایگزینی چند دندان با ایمپلنت

ایمپلنت چند دندان کشیده شده
ایمپلنت چند دندان کشیده شده

در مواردی که چند دندان مجاور هم کشیده میشود هم ایمپلنت بهترین گزینه است. در این موارد می توانیم با تعداد پایه های کمتر دندان های بیشتری را جایگزین کنیم. مثلا اگر سه دندان کنار هم کشیده شده باشد می توانیم دو پایه بگذاریم و روی این دو پایه ی کاشته شده سه روکش دندان قرار میگیرد.

کاشت دندان کل فک برای افراد کاملا بی دندان

ایمپلنت کل فک برای افراد بی دندان
ایمپلنت کل فک برای افراد بی دندان

در بی دندانی کامل یک فک یا دو فک هم ایمپلنت بهترین گزینه است. در این موارد دندان مصنوعی باعث لق زدن و حرکت کردن موقع غذا خوردن می شود. در حالیکه دندان های کاشته شده کاملا در جای خود ثابت قرار میگیرند. دندان کاشته شده به شما حس دندان طبیعی را می دهد و ظاهر آن هم کاملا طبیعی و زیبا می باشد.

فیلم نحوه انجام ایمپلنت

برگشت به بالا
جستجو