رفتن به محتوای اصلی
بستن فک بعد جراحی فک

نکاتی در مورد بستن فک با سیم بعد از جراحی فک

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد قبل از جراحی فک میپرسند در مورد بستن فک بعد از جراحی می باشد. این امر برای خیلی از افراد باعث نگرانی می شود. چرا که افراد تصور میکنند با بستن فک به بکدیگر امکان صحبت کردن و غذا خوردن و حتی نفس کشیدن (!) از آنها گرفته می شود. بستن فک با سیم های مخصوص انجام می شود. اینکار هم بعد از جراحی شکستگی فک و هم بعد از جراحی ارتوگناتیک که به دلایل زیبایی انجام می شود ممکن است انجام گیرد.

چرا بعضی مواقع بستن فک با سیم باید انجام شود؟

به دلیل اینکه یکی از اصول جوش خوردن استخوان در محل صحیح بی حرکت بودن آن است. با توجه به اینکه استحوان فک پایین متحرک است و در حین حرف زدن و غذا خوردن دائما در حال حرکت می باشد ممکن است در شرایط خاصی بستن فک با سیم لازم شود.

آیا واقعا بستن فک با سیم آنقدر که فکر میکنیم سخت و دشوار است؟

ناحیه دهان و فک از این جهت که هم در صحبت کردن و هم در غذا خوردن نقش اصلی را دارد منحصر به فرد است. اما از طرفی فعالیت های روزمره مختل نمی شود. مثلا فرض کنید کسی که دست راستش شکسته و در گچ یا آتل قرار دارد و یا کسی که دچار شکستگی پا یا لگن شده و در گچ می باشد از بسیاری جهات دچار اخلال در زندگی روزمره می شود. بنابراین بستن فک آنقدر که تصور می کنید سخت نیست. یکی از مهم ترین اثرات بستن فک با سیم اختلال در تغذیه بعد از جراحی فک  می باشد که در نتیجه ی اختلال در تغذیه معمولا کاهش وزن بعد از جراحی فک شایع می باشد.

بستن فک با سیم چگونه انجام می شود؟

اگر جراحی ارتوگناتیک فک انجام می دهید از براکت های ارتودنسی برای بستن فک انجام می شود اما اگر ارتودنسی ندارید و فک شما شکسته است معمولا از نوعی سیم بندی به اسم آرچ بار (Arch bar) استفاده می گردد که در شکل زیر می بینید. گاهی از پیچ های مخصوصی که در فک بسته می شود برای بستن فک استفاده می شود.

بستن فک بعد جراحی فک
بستن فک بعد جراحی فک

بستن فک چه زمانی انجام می شود؟ آیا فک من بعد جراحی بسته می شود؟

اینکه فک یک نفر بعد از جراحی بسته شود یا نه کاملا بستگی به شرایط دارد. بنابراین بهترین جواب این است که : مشخص نیست.
بستن فک بعد جراحی به شرایط شما، میزان ناهنجاری شما، نوع ناهنجاری و همچنین وضعیت ارتودنسی و جفت شدن دندان ها بستگی دارد. برای مثال اگر فک پایین بسیار عقب باشد و دندان ها نیز وضعیت ایده آلی نداشته باشند و کاملا روی هم جفت نشوند احتمال اینکه فک شما بعد جراحی بسته شود بسیار زیاد است.

اگر فک شما به دلیل شکستن نیاز به جراحی دارد، بستن فک بعد از جراحی بستگی به نوع شکستگی دارد. در مواردی که شکستگی از نوع خرد شدگی باشد یا شکستگی در ناحیه مفصل فک باشد لازم است بستن فک با سیم انجام شود.

به یاد داشته باشید:
اینکه می گویند فلان جراح همیشه فک را بعد جراحی می بندد  و فلان جراح خیر به هیچ وجه درست نیست و به شرایط بستگی دارد.
اگر یک جراح بعد از عمل فک شخص دیگری را بست دلیل نمیشود شما را نیز همینگونه درمان کند.

سیم بندی بعد شکستگی فک
سیم بندی بعد شکستگی فک

عوارض بستن دو فک به هم بعد از جراحی

همان طور که حدس زدید مهمترین عارضه اختلال در تغذیه می باشد و در نتیجه عارضه اصلی کاهش وزن می باشد. این برای افرادی که چاق هستند یا اضافه وزن دارند یک فرصت است. اگر نگران وزن از دست رفته خود هستید باید بدانید که تقریبا تمام وزن کم شده طی این مدت با تغذیه صحیح بعد از باز شدن فک ها ظرف چند هفته بازیابی خواهد شد.
استفاده از مکمل های تغذیه استاندارد که به صورت پودر مخلوط در آب می باشد توصیه می شود که می توانید این مکمل ها را از داروخانه ها تهیه کنید. مصرف آب گوشت و آبمیوه های طبیعی در این مدت به دریافت پروتئین و ویتامین های طبیعی کمک میکند. در مطلبی دیگر در مورد تغذیه به طور کامل بحث شده است.

رعایت بهداشت بعد بستن دو فک به هم

بستن فک باعث می شود نتوانید به طور کامل به دندان ها و زبان دسترسی داشته باشید در نتیجه رعایت بهداشت در زمان بسته بودن فک به یکدیگر کمی دشوار است. از طرفی در این دوره به دلیل وجود برش در دهان رعایت بهداشت بسیار مهم و الزامی است. استفاده از دهانشویه های آنتی باکتریال، آب نمک رقیق یا سرم شستشو و مسواک نرم و کوچک برای تمیز کردن سیم های داخل دهان و سطوح بیرونی دندان ها الزامی است.

آیا با وجود بستن فک با سیم می توان صحبت کرد؟

بلی. می توانید امتحان کنید! در زمان بسته بودن فک و روی هم قرار دادن دندان ها امکان ادا کردن تمام کلمات وجود دارد و برای مخاطبین نیز صحبت شما واضح است و از این جهت مشکلی وجود نخواهد داشت.

آیا تنفس دچار مشکل می شود؟

بعد از بستن فک با سیم یا با کش تنفس دهانی کمی دشوارتر از حالت عادی خواهد شد اگر صرفا تنفس دهانی دارید و بینی شما کاملا مسدود است تنفس کمی مشکل می شود. با استفاده از قطره بینی و شستشوی بینی می توانید به باز بودن مسیر بینی برای تنفس راحت تر کمک کنید.

چه مدت فک بسته می شود؟

اگر قرار به بستن فک با سیم باشد معمولا حدود ۴ هفته بسته می شود. ممکن است با کش الاستیک بسته شود که در این صورت مقداری آزادی حرکت دارد یا با سیم بسته شود که در این صورت کاملا ثابت می شود. همان طور که گفتم بعد از جراحی شکستگی فک نیز در شرایطی لازم است فک با سیم بسته شود.

سخن آخر:
بستن دو فک به یکدیگر بعد از جراحی فک آنقدر که تصور میکنید سخت نیست و شاید دردسر آن از گچ گرفتن یک دست یا پا کمتر باشد. بنابراین خیلی نگران این موضوع نباشید. از طرفی بستن فک اغلب به ثبات طولانی مدت نتیجه جراحی و روند درمان کمک میکند بنابراین اگر جراح لازم دانست فک شما بعد جراحی برای ١ ماه بسته باشد این به نفع خود شما خواهد بود.

3 1 رای
امتیازدهی


پرسش و پاسخ

guest

158 پاسخ
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یگانه

سلام من۱۷سالمه فک پایینمو یه ماه پیش جراحی کردم شکسته بود.دیروز سیم های فکمو باز کردم.
دندونام روی هم نمیاد که غذای نرم مثل سوپ خورد کنم. ینی طوری شده که میتونم باز و بسته کنم ولی این غذا رو دندون خورد نمیشه. (خیلی باز نمیشه فکم)
مورد دومم اینکه اکثر دندونام کج کله شده و دندون روی دندون اومده
باید برم ارتودنسی کنم الان مشکلی نیس یا باید یکم زمان بگذره بعد برم ارتودنسی
بعد فک پایینم رفته عقب بر اثر بستن سیم ها . خیلی ناراحتم میشه کمکم کنید

آخرین ویرایش 9 روز قبل توسط یگانه
محمدجواد

باسلام و عرض خسته نباشید و ممنون از اطلاعات مفیدتون من یک ماه پیش فک بالام شکست عمل کردن اول با سیم بستن بعد دوهفته کش انداختن و امروز کش هام برداشتن ولی ارچ بارم هنوز هست گفتند دوهفته دیگه ک مطمئن شدن فک انحراف نداره باید برداشته بشه سوال من اینه ک اولا فکم خیلی کم باز میشه دکترم گفت فشار بیار ک بتونی بازش کنی ایا مشکلی نداره فشار بیارم دوما برای باز کردن ارچ بارا خیلی نگرانم میترسم درد داشته باشه چون همین الانم دندونمو فشار میدم ک فکم باز شه درد داره

𝑴𝒎𝒅

سلام
امکانش هست بعد از باز کردن سیم های دهان چیزی جوید مثل برنج ،ماکارانی و اینجور چیزا

فرزانه

سلام وقت بخیر ، من ۲۰ روزه جراحی دو فک بالا و پایین انجام دادم ، وقتی دندونا روی هم میزارم فک پایین بجای جلو امدن به سمت راست حرکت میکنه ، میخواستم ببینم طبیعیه یا مجدد باید جراحی انجام بشه؟

مرتضی

سلام ببخشیذ من حدود چهل روزه از جراحی فکم گذشته شکسته بود و فکم هنوز بستس ایا کشیدن قلیان برازجون عوارضی داره
لطفا جواب بدید

پری

عرض سلام و احترام
ابتدا سپاسگزاری میکنم بابت اطلاعات ارزشمندی که در اختیار ما قرار دادین و زحمت پاسخگویی به سوالات مارو متقبل شدین.
من یک سوال از حضورتون داشتم اینکه جراحی زیبایی فک بالا و پایین نه بخاطر عقب و یا جلو بودن بلکه برای کوتاه کردن ارتفاع اونها که در کل بلندی آنها سبب کشیدگی صورت شده هم نیاز به ارتودنسی و یا سیم کشی دارد؟

شهربانو اکبرزاده

سلام دکتر وقت شما بخیر ببخشید من 52 سال سن دارم فک پایینم جلو هست دوست دارم عمل کنم ولی از شرایط سختش می ترسم آیا تو این سن نی ارزه که عمل زیبایی فک انجام بدهم ؟؟

محمدرضا

سلام دکترمن چندسال پیش فکم براثرتصادف شکسته حدود۱۲سال پیش وداخل فکم پلاتینه وازهمان زمان عملم هنوزپلاتینوازفک پایینم خارج نکردم ووقتی حرف میزنم یکی ازلبام کج میشه امکان درمان وبرداشتن پلاتین هستش

علی

سلام دکتر بعد از باز کردن سیم دندان بعد یکماه تا چه حد میشه غذا بخورم چه غذا هایی میتونم بخورم

omidgh

سلام من الان یه هفته عمل شکستگی فک بالا انجام دادم دوفک باهم بستن سرفه کردم یکم سیم ها شل یکم دندونهام تکون میخوره ایا مشکلی برا عملم ایجاد میکنه دوباره باید عمل کنم یا شل شدن طبیعیه

فاطمه

سلام وقتتون بخیر
من ۲۰سالمه یه مقدار فک پایینم جلو هست
خیلی از عمل میترسم لطفاً میشه بگیرید که چقدر عمل فک سخته و اینکه تا چقدر بعد میشه به زندگی طبیعی بر گشت ؟

شایان

بعد از ۸هفته البته فک من هم شکست بود هم جابه‌جا طول درمان من اینجوری
ولی شما نمیدونم
خدمت یه متخصص برید راهنمایتون کن

مهتاب

سلام وقتتون بخیر باشه
من میخوام دماغم رو عمل کنم ولی فک پایینم دچار انحراف هست باید اول جراحی فک انجام بدم یا بعد انجام عمل بینیزهم میشه فک رو عمل کرد
میترسم عمل دماغم خوب نشه به خاطر انحراف فکم

روژین

سلام باید اول مشکل فکتون حل بشه بعد پنج ماه میشه بینیتون رو هم جراحی کنید

حسن

سلام
من سه هفته هست که فک بالا و پایین عمل کردم والان سیمها باز شدن ایا مشکل در فرم دندانها ایجاد میکنه

Mojtaba

سلام من الان ۱هفته است بد دلیل ضایعه درفک جراحی کردم و صورتم ورم کرده و گردنم گرفته این مورد برطرف میشه

رحیمی

سلام دکتر
من فک پایین همو برای زیبایی عمل کردم الان ۸ روز شده درد ورم هم ندارم فک م با کش بسته چ غذا بخورم بنظرتون کش ها را باز غذا نرم بخورم دوباره بسته کنم مشکلی داره

محمد

سلام من دو هفته هست جراحی فک بالا و پایین داشتم الان دو روز است احساس فشار در دندان های جلو در فک بالا میکنم انگار دندان های پایین و بالا دارن به هم فشار میخورن این طبیعیه ؟؟؟

ر. ه

سلام. وقتتون بخیر. من ۴۵ ساله هستم و حدود ۵هفته پیش به علت جلو بودن، فک پایین رو عمل کردم. ورم سمت چپ صورتم تقریبا کامل برطرف شده اما سمت راست فکم یک ناحیه متورم و سفت باقی مونده که این سفت بودن بافت من رو نگران میکنه. و نکته دیگه اینکه فکم به نسبت روزهای اول عمل به مرور جلوتر آمده و در عکسهایی که میگیرم این جابجایی به سمت جلو مشهوده. آیا طبیعیه؟ خیلی نگرانم دوباره به حالت قبل برگشت کنه. لطفا راهنمایی بفرمایید

Mogtaba

سلام
خسته نباشیددکتر تقریبا یک ماهی هست که عمل کردم وسیم کشی
الان فک بالایخور ه عقب تره؟؟؟

مهدی

سلام جناب دکتر ، من فکم مشکل زیادی داره کجی و عقب بودن و کوچک بودن فک پایین دارم و کمی دندون فک بالا هم جلو هست. هزینه عمل و ارتودنسی چقدر میشه؟ بیمه هم ندارم .

امیر

سلام خدمت جناب دکتر
بنده حدود ۵۰ روز قبل عمل جراحی فک شکسته پایین از ناحیه دندان‌هایی ۲ و ۳ داشتم که بعد از باز کردن سیم ها، دیدم که قسمت داخلی لب پایین از دو طرف دهان به لثه‌ها بخیه شده و فکر میکردم که نخ های بخیه جذبی هستند و بعد از ۵ الی ۶ هفته بعد از جراحی رفع میشه که هنوز با گذشت ۵۰ روز ظاهرا محل های ذکر شده به هم جوش خورده و محدودیت در باز کردن دهان ایجاد میکنه آیا این این امر متداول هست؟

مصیب اردکانی

سلام دکتر من ۱۰ روز پیش تصادف کردم فک بالای سمت راست صورتم شکست رفتم دکتر ویزیت شدم فقط دندان هایم را سیم کشی کرد وبا سیم دندان های بالا و پایین را به هم قفل کرد و الان ۱۰ روز گذشته ولی هنوز درد میکنه و ورم کرده

reza

سلام‌ دکتر

من فک‌‌ پایین صورتم شکسته بود باسیم بسته بودن الان باز شده سیم ولی متاسفانه دهنم به مقدار خیلی کمی باز میشه چه اقداماتی باید بکنم که دهنم بیشتر باز بشه و بهتر غذا بخورم؟ وهمین طور جایه جراحی هنوز ورم داره و زاویه صورت رو بهم ریخته لطفان راهنمایی کنید ممنون🙏🏽

Avina

سلام من الان تقریبا یک ماه جراحی دو فک انجام دادم ولی یه طرف صورتم ورم خیلی زیادی داره و صورتم بخصوص لب و چانم بیحس برا رفع کبودی و بی حسی باید چیکار کنم

reza

سلام‌ دکتر

من فک‌‌ پایین صورتم شکسته بود باسیم بسته بودن الان باز شده سیم ولی متاسفانه دهنم به مقدار خیلی کمی باز میشه چه اقداماتی باید بکنم که دهنم بیشتر باز بشه و بهتر غذا بخورم؟ وهمین طور جایه جراحی هنوز ورم داره و زاویه صورت رو بهم ریخته لطفان راهنمایی کنید ممنون

مهسا

سلام من الان ۶ روز جراحی فک کردم
فک پایین عقب و فک بالا جلو ولی الان فک پایین جلو و انحراف داره به دکتر جراحم گفتم گفت مشکلی نیست با کش وسیم فک عقب میره الان ۳ روز فکمو با کش بستن ولی انحراف پیدا کرده به سمت چپ و یه طرف فک پایینم عقب یه طرف جلو ایا ممکن با بستن کش و سیم فک پایین عقب بره یا متاسفانه بد جراحی شدم و نیاز به جراحی دوباره هست

سینام

سلام دکتر جان ببخشید من الان پنج روزی هس عمل کردم فک پایینمو شکسته بود با ارچ بار بستن با سیم بعد این دکتره من میگه دو هفته دیگه باز میکنه سیم دهنمو ب نظر شما بعدش حتما باید با کش بسته بشه یا نه؟

فاطمه

باسلام ،من یک ماه پیش عمل جلو آوردن فک پایین رو انجام دادم ،در بیست روز اول فکم با سیم بسته نشد و فقط کش داشتم
بعد از بیست روز طرف چپ صورتم ورم شدید کرد ،که دکترم گفت عفونت کرده
الان دندونام رو با سیم بسته،
ایا تاثیری در بهبود عفونت و یا جوش خوردن داره ؟ ایا احتمال داره بخوان پیچ رو در بیارن؟
ممنون میشم جواب بدید

Asiyeh

سلام دکتر جان خسته نباشید لطفا بنده رو راهنمایی بفرمایید
فک بالای من جلو و شو لثه دارم فک پایین هم عقب هست تصمیمم به جراحی دارم آیا عمل سنگینی میشه این سه مورد با هم
چون چند جا به من گفتن عمل فک بالا سنگینه و اذیت میشی
ممنون میشم راهنمایی کنید.

ماهورا

سلام خسته نباشید
من فک پایینم عقب بود، چند روزه که عمل کردم. الان که فک پایین جلو اومده، یکی از دندون های پایین به روکش دندون بالا میخوره، خیلی درد داره، راهی داره که فک من رو باز کنن، دندونم رو تراش بدن؟ اخه دکتر گفته فک من باید تا ۲ ماه بسته باشه

علی

با سلام خدمت جناب دکتر من تقریبا ۴۰ روز پیش تصادف کردم و فک پایینم طرف چپ و گونه ام شکست تقریبا میشه گفت پودر شد بود ، عمل که کردم تقریبا یک ماهی دهنم سیم کشی شده بود بعد از یک ماه که سیم کشی ها باز شد الان حدود ۱۰ روزه از باز کردن سیم ها میگذره ولی وقتی شب ها میخوام بخوابم اطراف ناحیه گوش سمت راستم خیلی درد میگیره ولی وقتی پا میشم اصلا احساس نمیکنم میشه راهنمایی کنید،؟؟؟؟
نیمه چپ صورتمم یکم بالاتر سمت راستم هست چون پیچ و پلاک مخصوصا اطراف چشمم و گونه ام با نیمه راست صورتم یکی میشه یا همینجوری میمونه
لطفا جواب بدید خیلی نگرانم!!!؟ ؟؟

ج

سلام خدمت جناب دکتراگرکسی احتیاج به عمل فک داشته باشه عقب یاجلوبردن فک طبق استانداردی هست؟ یااینکه سلیقه ای هست ؟ممکن هست جراحی بیشتریاکمترعقب یاجلوببرد؟

سهیل رستمی

با سلام من یک هفته قبل با دوچرخه زمین خوردم متخصص فک و صورت ترک در قسمت چپ فکم تشخیص دادن گفتن فکم رو سیم ببنداما گفتن اگه رعایت کنم غذای میکس ومایعات استفاده کنم بدون بستن سیم خوب میشه میخواستم نظر بدید آیا من برای بستن سیم اقدام کنم یا خیر چهارده سال دارم فکم هم فیکس هست روی هم و ورم هم ندارم روی صورت لطفا راهنمایی کنید ممنون

Amir

عرض سلام و روزبخیر من بیست وپنج روز پیش عمل جلو بردن فک پایین رو انجام دادم و در این مدت طبق دستور جراح، فکم با پنج کش بسته بود و الان بعد از بیست پنج روز پزشک ارتودنس گفتن کش هارو تا ماه آینده نیاز نیست ادامه بدم موقتا، میخواستم بدونم حذف کش بعد از این مدت و باز بودن فک تا ماه بعد ایرادی نداره؟ سپاسگزارم جناب دکتر

میلاد عباسی

درود لطفا منو راهنمایی کنید خیلی نگرانم دو هفته پیش عمل کردم و با سیم فکم بسته بود دیروز رفتم سیمو وا کرد و کش برام گذاشت و مقداریم کش داد که خودم عوض کنم به نظرتون من موقعی کشا رو دندونامه میتونم دهنمو بازو بسته کنم یا به هیچ وجه نباید تکونش بدم؟؟؟

امید محمدی

سلام بنده سال ۸۶عمل فک داشتم به علت تصادف هردو فکم پلاتین دارد الان بعد ۱۴سال در یک مصاحبه متوجه شدم که فکم فقط در هنگام بازشدن فقط دو انگشت بیشتر باز نمیشه ۴۰سال دارم و از مشکلات دیگر گفته شد که من بعلت باز نشدن فک دارای کلمه خوری هم هستم و تلفظ غیر صحیح کلمات از باز نشدن فک است را حل یا دستگاه برای باز کردن فک پیشنهاد میکنید

mahmood

ببخشید یه سوال داشتم اگه میشه جواب بدین من الان نزدیک ۵ماهه ازعمل فک پایین به خاطر شکستگی میگزره هنوز کنار گوش هام ورم داره احساس میکنم استخوان یکم بیرون زدگی داره آیا از بین میره یا نه

mahmood

با سلام خسته نباشد من ۴ماه پیش تصادف کردم فک پایینم از سه جا شکست ۲ماه با سیم بسته بودن الان نزدیک ۲ماهه سیم هارو باز کردن فکم ۴سانت باز میشه دکتر میگه باید۳انگشت میانی باز کنی تا ارچ بار هارو باز کنم بعدش یه سوال داشتم من هنوز صورتم یکم ورم داره و کنار گوش هام بیرون زدگی استخوان کاملا معلومه آیا از بین می‌ره یا نه

امیر

سلام دوست عزیز موقعی که سیمکشی دندان هاتو باز میکرد درد نداشت اصلا ؟؟

mahmood

سلام سیم های وسطی رو که اصلا بی حسی لازم نیست هیچی حس نمیکنی باز میکنه
ارچ بار هارو هم بی حسی موضعی می‌کنه اونقدری درد نداره نتونی تحمل کنی خیلی ناچیزه تقریبا ۲۰دقیقه می‌کشه باز کردنش

مرتضی

سلام من یک هفته اس تصادف کردم و سمت چپ صورتم ورم داره و فکم شکسته مشکل من برا بستن آرچ بار اینه که چند تا از دندونام شکسته.سوال من اینه اگه الان من سیم ببندم دندونای شکسته ام اذیت نمیکنه و یا عفونت نمیکنه در طول این مدتی که سیم بستم؟

سارا

سلام و عرض ادب. من ۳ هفته از جراحی دو فک و چانه ام میگذره. سیمهارو باز کردن و کش جایگزین شده.
میخواستم بدونم چون گفتن باید فک و ورزش بدم که باز بشه، کشهارو چیکار کنم؟ با کش که فک باز نمیشه اصلا

عارف

سلام من ۲ روزه که تصادف کردم و فک پایین سمت چپم شکسته رفتم پیش متخصص گفت چون صورتت ورم داره باید یه هفته صبر کنی تا ورم صورتت بخوابه تا بعد عمل کنیم.(در ضمن نمی تونم دهنمو زیاد باز کنم و حرف بزنم و غذای سفت بخورم) نظر شما چیه ممنون

مرصاد

سلام خسته نباشید
بنده تا چند هفته دیگر جراحی دو فک دارم
فک بالا بنده مشکل تنگی دارد و تنفس از راه بینی برایم مشکل است
بعد از جراحی با وجود بسته بودن دو فک باز هم میتوان تنفس دهانی انجام داد یا ناممکن است ؟

زهرا

سلام من ۱۷ آذر فک پایینم که رو به جلو حرکت کرده بود عمل کردم و یک ماه دندونای بالا و پایین رو با سیم بسته بود و تازه دندونامو باز کرده ولی هنوز سیم فک بالا و پایین هست.دندونای پایین و بالا خوب روی هم جفت نمیشه یعنی باید خودم با دقت دندونارو جا به جا کنم تا روی هم فیکس کنم.وقتی حواسم نیست یهو متوجه میشم فک پایین عقب رفته که دندونا عقب تر از دندونای بالا قرار میگیره.البته دکتر گفت که میگه کی باید ارتدونسی کنم.
بنظر شما الان فک پایین و دندونام مشکلی داره؟
ممنون میشم پاسخ بدید

Atena

سلام شبتون بخیر. من ۵روزی میشه جراحی دو فک داشتم. فقط اینکه یه سوال برای دوستانی که جراحی داشتند آیا برای شما هم پیچ یا پلاتین گذاشتن توی فک و اینکه آیا برمیدارن؟؟؟؟؟؟

مبین

سلام من هم جراحی فک انجام دادم و عملم هم بایمکس یعنی دوبک بوده نگران نباشین پیچ و پلاتین ها بعد مدتی جذب میشن

adib

سلام خسته نباشید
من حدود یه ماه پیش تصادف،کردم فکم شکست الان سیم کشی،کردن قفله چهارروزدیگه بازش می کنن خواستم بدونم وقتی بازش می،کنن درد داره؟؟بیهوشم می،کنن یامیبرن اتاق عمل؟؟
خیلی استرس دارم لطفاجواوب بدهید

افشار

سلام .برای یستن سیم ها چی؟؟خیلی درد داشت؟؟من فکم شکسته میخوان با سیم ببندن خیلی استرس دارم😔😔😭😭

Ali

سلام عمل جراحی فک بالا کردم
تقریبا۲۵ روز عمل کردم
باکش بسته شده
کاهش وزن دارم
چه مدت دیگه راحت میتونم غذا بخورم؟
حس میکنم دندان های عقب درست جفت نشدن
اصلاح میشه
فکم خسته شده بخاطر بسته شدن

سالار

منم همینطور بودم واسه من فک پاینم بود ٢۵روز دیگه تحمل کن بعد اروم اروم شروع کن به غذا خوردن

پرستو

سلام منم فک پایینم مشکل داره دوس دارم جراحی کنم ولی خیلی میترسم. شما که انجام دادید راضی هستید؟ به سختیش می ارزه؟

مبین

سلام مطمئن باشید به سختیش می ارزه نتیجه بعد عمل اینقدر خوش آینده که اگه دردی هم باشه قابل تحملش میکنه نتیحه عمل

پرستو

شما چند وقته عمل کردید؟

ج

ببخشیدمن یک ماه هست عمل فک انجام دادم ولی فکرمیکنم صورتم حالت طبیعی نداره شمابعدازچقدرصورتتون به حالت طبیعی برگشت

نيما

هزیمه عملتون چقدر شدمیشه یکم راجب هزینش بگید ممنون

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط نيما
مهسا

خیلی سختهههههه من الان سیم تو دهنمه

پرستو

یعنی نمی ارزه به سختیش؟

امیرعلی بابایی

انجام بده

رومینا

من الان فکم با سیم بسته هست اصلا انجام نده

سالار

سلام من حدود ٨ماهه عمل کردم بعد مدام زیر نظر پزشکم بودم بعد کرونا اومد دیگه ترسیدم برم الان همیچیم خوبه ولی هنو سیم های دندونم هست (ارچ بار)میخواستم ببینم مشکلی پیش نمیاد چجوریه؟؟

افسون

سلام من شش ماه دیگه قرار عمل فک بالا رو انجام بدم میخواستم بپرسم بیحسی انجام میگیره یا بیهوش میکنن چون یکم ترس بیهوشی رو دارم

سالار

سلام منم فک پاینم عمل کردن بیهوش میکنن به مدت ٣-۴ساعت چون فک باید بشکونن عمل کنن بعد فکتو ارچ بار میزنن بعد با سیم یا کش میبندن

قاصدک

دوست عزیز این راهی که در پیش گرفتی بسیار بسیار سخته چون من این راه رو رفتم و بدون هیچ دروغی میگم تا حد مرگ رفتم و آمدم اگر ضروری نیست اینکارو نکنید چون به سختیش نمی ارزه

Mehdi

سلام من فکم شکسته بود ت تصادف عمل شدم بعد ی ماه بک باز کردن ولی من کلا ی سانت دهنم باز میشه ی هفته ای میشه ک باز کردن باید پیش چ متخصصی برم تا مثل قبل یشم مشکل غذا خوردن دارم خودش ک باز نمیشه لطفا جواب بدید دکتر

حسین

با عرض سلام من دوهفته پیش تصادف کردم و مفصل فکم شکسته الان ۳ روزه فکم رو باسیم بستن ولی احساس میکنم خیلی سفت بستن چون انگاری دندون هام داره میره توی لثه هام این مشکلی نداره؟؟؟

عباس

با سلام خسته نباشید
من تقریبا حدود ۲۰ روز میشه که هردو فکمو عمل کردم
۶ روز اول هر دو فکم با سیم بسته شده بود و اصلا هم دردی نداشتم
روز هفتم دندونامو خیلی سفت تر بستن و بعد با کش محکم تر کردن که می گفتن فک من زود خوب شده این کار برای هفته ی بعد دود من امروز وقتی میخواستم دندونامو بشورم یکی از قلاب های دکتر افتاد و یکی از کش های براکتم هم افتاده الان سیمم به یکی از دندونام وصل نیست دکتر به ۳ روز دیگه وقت داده جای نگرانی هست ؟؟؟
و اینکه احتمال داره از هفته ۳ یعنی ۲۱ روز بعد عمل دهنمو باز کنن ؟
من گشنمه

وحید

سلام بازکردن فک نیاز به اتاق عمل وبیحسی دارد واگربی حس نکنیم درد دارد

برگشت به بالا
جستجو